החוק להארכת שירות הסדיר בצה"ל לשלוש שנים לא יובא לאישור

החוק להארכת שירות הסדיר בצה"ל לשלוש שנים לא יובא לאישור
שר הביטחון היה מעוניין להביאו לאישור, אך עקב התנגדות שרים, בהם לטענת גורמים גם רה"מ, החליט מזכיר הממשלה שלא להביאו לאישור. המחיר - מאה מיליון שקלים בחודש שייאלץ הצבא לשלם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חיילים
צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

החוק שנועד להאריך את שירות הסדיר בצבא לשלוש שנים לא יובא בינתיים לאישור, בשל התנגדות שרים בממשלה - כך פורסם הערב (חמשיי) בחדשות הערב בכאן 11. למרות שהתזכיר לחוק שהוציא משרד הביטחון כבר קיבל את הערות הציבור, הוא טרם עלה להצבעה בממשלה.

 

לא מדובר בעיכוב טכני. שר הביטחון יואב גלנט רוצה לקדם את החוק, אך מזכיר הממשלה יוסי פוקס לא מעלה אותו לדיון בנימוק שאין היתכנות לאישור החוק. זאת, בשל התנגדות שרים בממשלה להעביר אותו כל עוד נמשך הפטור מגיוס חרדים. השר בצלאל סמוטריץ', ולדברי גורמים בממשלה, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אינם תומכים בהעלאת החוק להצבעה.

לדחייה של החקיקה יש משמעות כספית. צה"ל זקוק לחיילים שאמורים להשתחרר, ומשמעות הדחייה היא שיצטרך לגייסם בצו 8 ולשלם להם הרבה יותר - כמאה מיליון שקלים נוספים בחודש ישירות למשכורות. בכיר בממשלה מתח ביקורת על שר האוצר: "סמוטריץ' מעדיף שזה יעלה לו בכסף ולא במנדטים".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

בתוך כך התכנסו הערב נתניהו, השרים גלנט ולוין ויו"ר ש"ס אריה דרעי לדון בחוק הגיוס. אף שהשר גנץ מחרים את הפגישה, בנימוק שמדובר בדיון סרק שנועד ליצור "קומבינה" על חשבון המשרתים, גלנט התעקש שיביאו את גורמי המקצוע ויגבשו מתווה, יקבעו מחר פגישה נוספת עם גנץ ולכל היותר ידחו את ישיבת הממשלה בראשון ויביאו תזכיר חוק מוסכם להצבעה רק ביום שני. תזכיר כזה צפוי להמשיך לכמה חודשים את הפטור מגיוס לחרדים, אבל גם לקבוע לוחות זמנים להמשך החקיקה.

הפופולריים