דיון סוער בכנסת

ח"כ פינדרוס לבני משפחות חטופים: "יאללה יאללה"

ח"כ פינדרוס לבני משפחות חטופים: "יאללה יאללה"
חן אביגדורי, שאשתו ובתו נחטפו לעזה ושוחררו, השיב לפינדרוס: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך" • ח"כ קריב הגיש קובלנה נגד פינדרוס בעקבות אמירתו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יצחק פינדרוס
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיון סוער בוועדת הכנסת: חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה אמר היום (שלישי) למשפחות חטופים "יאללה יאללה". בתגובה ענה לו חן אביגדורי, שאשתו ובתו נחטפו לעזה ושוחררו: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

במהלך דיון בוועדת הכנסת על פעילות ועדות הכנסת בעת הפגרה שצפויה להתחיל ביום ראשון הקרוב, קראו בני משפחות חטופים "בושה" לעבר חברי הכנסת. חן אביגדורי אמר: "לחטופים אין פגרה ולחיילים אין פגרה". הוא הוסיף: "אני הולך לבדוק טוב טוב מה עושה כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו". במפלגות האופוזיציה דרשו לדחות את הפגרה או לבטלה בשל המערכה המתמשכת.

חבר הכנסת גלעד קריב הגיש היום לוועדת האתיקה של הכנסת קובלנה נגד פינדרוס בשל התבטאותו. בשיחה עם כתבתנו אמר קריב: "מדובר בחבר כנסת שהציע רק לפני שנה וחצי להפציץ את בית המשפט העליון, ולכן אין פלא שאחרי שסיים להתעסק עם השופטים בבית המשפט העליון, הוא מרשה לעצמו לעבור למשפחות החטופים".

בשבוע שעבר, יושב ראש ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין אמר רוני ניימן, דודה של רותם ניימן שנרצחה במסיבת הנובה, במשכן הכנסת "עוף לי מהעיניים" לאחר שהגיש לו מכתב פיטורים. ניימן הגיב: "שיעמוד בצד ויתבייש. הוא חלק מהכישלון, הוא חלק מקואליציית שבעה באוקטובר".

בתקרית נוספת מאותו היום, במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה על שירות חרדים בצה"ל, חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד קטעה את עמית שגב, ששכל את אחותו ב-7 באוקטובר, לאחר שמתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. הוא אמר בנאומו: "כבר שנים שהרכבת שנקראת 'מדינת ישראל' איבדה את דרכה. לפני 15 חודשים הרכבת הזו התדרדרה וירדה מהפסים לחלוטין, הנהג ראש הממשלה נתניהו וחבריו, חבורת מושחתים ועבריינים חלקם מורשעים". אז ח"כ גוטליב התפרצה ודרשה: "אתה לא תדבר ככה על ראש הממשלה".

הפופולריים