ראשי המוסד וה-CIA יגיעו לקהיר להמשך מגעים לעסקה להפסקת אש

ראשי המוסד וה-CIA יגיעו לקהיר להמשך מגעים להפסקת אש
זאת אחרי שביידן דחק בנתניהו להסמיך את מנהלי צוות המו"מ הישראלי להגיע למתווה ללא דיחוי
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
Erik Marmor/Flash9
צילום: Erik Marmor/Flash9

ממשל ביידן מעלה את הלחץ להתקדמות בעסקה לשחרור חטופים. ראש ה-CIA וויל בארנס יגיע לקהיר בימים הקרובים להמשך שיחות בנוגע לעסקה להפסקת אש, כך אמר הלילה (שישי) לכאן חדשות גורם המעורה בנושא. ראש המוסד דדי ברנע צפוי להגיע אף הוא לקהיר, אם כי בישראל טרם אישרו את הדבר באופן סופי. כפי שקרה בסבב השיחות בדוחה בחודש שעבר, ראש ה-CIA הוא שהזמין את עמיתו הישראלי להצטרף לשיחות.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

בארצות הברית משקיעים מאמצים לקיים פסגה בקהיר יחד עם ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי בשבת בערב, אבל בישראל טרם הכריעו סופית האם להצטרף.

באתר האמריקני "אקסיוס" דווח כי בשיחות בקהיר ישתתפו ראש ממשלת קטאר אל-ת'אני וראש המודיעין המצרי כאמל. אמש דחק נשיא ארצות הברית ביידן בראש הממשלה בנימין נתניהו להסמיך את מנהלי צוות המשא ומתן הישראלי להגיע למתווה ללא דיחוי. השיחה בין השניים הוגדרה מתוחה, ובמהלכה הנשיא האמריקני קרא גם להפסקת אש מיידית ברצועת עזה במסגרת עסקה עם חמאס.

הנשיא האמריקני אף דרש בשיחה עם ראש הממשלה העמדה לדין של האחראים להרג שבעת עובדי ארגון הסיוע ברצועה וטען כי ישראל לא עושה די כדי לספק הגנה לאזרחים. שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן התייחס לשיחה ואמר: "הנשיא הבהיר שזרם הסיוע הנכנס לרצועה פשוט אינו מספיק. הוא קרא לנתניהו לנקוט בצעדים ממשיים, הניתנים למדידה, לשם מתן מענה לפגיעה באזרחים, סבל הומניטרי ושלומם של עובדי הסיוע". לדברי בלינקן, "הנשיא הבהיר כי המדיניות האמריקנית ביחס לעזה תיקבע בידי פעולה מיידית בצעדים אלה, והבהיר כי הפסקת אש מיידית היא הכרחית לייצוב ושיפור המצב ההומניטרי ולהגנה על אזרחים חפים מפשע".

הפופולריים