המו"מ לשחרור חטופים

ישראל הסכימה למתווה הפשרה שמובילה ארצות הברית

ישראל הסכימה למתווה הפשרה שמובילה ארצות הברית
בכיר חמאס לרויטרס: דחינו את ההצעה הישראלית האחרונה להפסקת אש בעזה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הפגנה לשחרור החטופים בירושלים
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ישראל הסכימה למתווה הפשרה שמובילה ארצות הברית בסעקת החטופים. בחדשות הערב בכאן 11 דווח היום (שני) כי בישראל יהיו מוכנים להתגמש בעניין חזרת תושבים עזתים לצפון הרצועה, בתנאי שקודם יגיעו להבנות בנוגע לסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים - כמות האסירים, שחרור אסירים עם דם על הידיים וזכות וטו על שמות אסירים. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

באל ג'זירה דווח שההתגמשות הזו כוללת מעבר של עזתים, שאינם חמושים, לצפון הרצועה, ללא בידוק וללא הגבלה - אך שתישאר נוכחות ישראלית ברצועה במרחק של כ-500 מטרים מנתיב המעבר. גורם זר אמר לכאן חדשות, כי יש בהצעה האמריקנית מרכיבים שמאפשרים להתקדם לעסקה.

בישראל מנסים להנמיך ציפיות בנוגע למגעים. גורמים המעורים בתוכן דיוני המשא ומתן אמרו, "אנחנו בכיוון הנכון - אבל ישנם עוד מכשולים משמעותיים, וזה ייקח זמן". לפי העדכון שהעבירה המשלחת הישראלית עם שובה מקהיר, המשא ומתן כעת אינטנסיבי יותר, וצפויות להיות שיחות המשך כבר בימים הקרובים - וזאת כתלות בתשובת חמאס.

בתוך כך, בכיר חמאס עלי ברכה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "חמאס דחה את ההצעה הישראלית האחרונה להפסקת אש בעזה, כפי שהוצגה בשיחות קהיר".

המסר של ביידן לקטר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העביר מסר לקטר, שלפיו עליהם לעשות כל שביכולתם כדי לגרום לחמאס להסכים לעסקה לשחרור חטופים - כך פורסם בחדשות הערב בכאן 11. לדברי גורמים אמריקנים, קטר מנסה לגרום לחמאס להתחייב להסכם ולעמוד בו. 

 

גורמים ישראלים אמרו כי הם מזהים לחץ אמריקני על קטר, אבל הוסיפו כי לא בטוח שקטר אכן משתמשת בכל הכלים שברשותם כדי ללחוץ על חמאס.

התחרות בין מצרים לקטר

דיפלומט ערבי שמעורה ביחסים בין המדינות אמר בשיחה עם כאן חדשות כי יש "תחרות סמויה ולא מזיקה" בין המתווכות בסבב השיחות בין ישראל וחמאס, כאשר מצרים מנסה להראות שהיא דומיננטית הרבה יותר מקטר. הדיפלומט הוסיף: "כל מדינה רוצה להראות את היכולות שלה, את תפקידה ואת ההשפעה שלה".

הפופולריים