פרסום ראשון

נתניהו שלח מכתב למשפחות שכולות - "נחושים להשיג ניצחון מוחלט"

נתניהו למשפחות שכולות: "נחושים להשיג ניצחון מוחלט"
המכתב יצא למשפחות השכולות לקראת ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שיצויין בעוד כשבועיים • רוני מועלם, אביה של נעמה שנרצחה במסיבה הנובה, לכאן רשת ב: "נחרדתי, לראות את רה"מ צריך את הפלטפורמה של הביטוח הלאומי. אתה חושב שאתה בסדר? תתייצב מולנו! מכתב חלול, מלא סיסמאות"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: נתניהו שלח מכתב למשפחות שכולות לקראת ערב יום הזיכרון, כך פורסם היום (חמישי) בתוכנית "רינה ועקיבא" בכאן רשת ב. במכתב כתב ראש הממשלה: "נחושים להשיג ניצחון מוחלט". על המכתב חתום גם שר הרווחה יואב בן צור, שאחראי על המוסד לביטוח לאומי. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

צפו במכתב: 

המכתב שקיבלו המשפחות

במכתב עצמו נכתב: "לגודל כאבנו, רשימת נפגעי פעולות האיבה ב-150 השנים האחרונות התארכה מאוד. פרק חדש שמוכתם בדמם של אחינו ואחיותינו הנפלאים - גברים ונשים, תינוקות וילדים, מבוגרים וזקנים, יהודים ולא יהודים - התוסף לסיפור התקומה הלאומית. אנחנו שואפים להפריח את ארצנו ולבנות את מדינתינו, בעוד שאויבנו מבקשים להשמיד, להרוג ולאבד".  

 "במאבק מתמשך זה, אנו נחושים להשיג ניצחון מוחלט", כתב נתניהו למשפחות השכולות. "נכה שורש באדמת המולדת ובמקביל נכה בעוצמה במפלצות-האדם שקמו עלינו לכלותנו. כמובן, נמשיך להשקיע כל מאמץ להשיב את חטופינו הביתה. זוהי משימה קדושה, שלא נרפה ממנה. יחד, בכוחות משותפים, נבסס עצמאותנו, נבצר את חירותנו, נבטיח את קיומנו ועתידנו". בהמשך כתב נתניהו כי הממשלה מלווה את התקדמות התהליך של הקמת היכל זיכרון לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל. על המכתב חתום גם שר העבודה יואב בן צור, הממונה על המוסד לביטוח הלאומי.

בתוכנית "רינה ועקיבא" בכאן רשת ב התראיין הבוקר רוני מועלם, אביה של נעמה מועלם ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה ברעים, אשר קיבל את המכתב. מועלם אמר בריאיון: "זה היה מקומם. בסיטואציה שקיבלתי את המכתב ישבה לידי אימו של בר שכטר, שגם נרצח באותה מסיבה. התקבל טלפון ששליח מהביטוח הלאומי צריך להביא לנו מכתב. נחרדתי שראש הממשלה הסתתר מתחת למעטפה של המוסד לביטוח לאומי. איפה האיש האמיץ הזה. שראש הממשלה ישלח מכתב. הוא לא היה מוכן לדבר איתנו, להסביר לנו מה הוא עשה ב-20 שנה עד לאסון הנורא. הוא החליף ארבעה רמטכ"לים, היה מר ביטחון ואיפה האומץ שלו לעמוד מול אותם הורים ולהסביר להם מה קרה?" 

האזינו לריאיון המלא:

 

"אין ספק שמדובר במכתב חלול, מלא בסיסמאות, מה זה 'ניצחון מוחלט?'", תהה מועלם בשידור. "עברנו שואה, מישהו יכול לחבר את המילה ניצחון למרות שגרמניה הובסה במלחמת העולם השנייה? אם היה לו טיפת מוסר, הוא היה לוקח את האחריות, מותיר מכתב ב-8 באוקטובר ומסביר למה הוא הולך הביתה. אם הוא היה עושה את זה - זה היה מתקבל. הוא לא עשה עד היום דבר. הוא מתנהג כאילו עברנו רעידת אדמה שאף אחד לא אחראי לה. אנשים קרעו את המכתב לפני שקראו אותו. אני משער אם היה שולח בשמו היה סירוב לקבל אותו".

מועלם אמר: "אני מצפה לא לקבל מכתב אחרי 8 חודשים, ציפיתי שיזמן את המשפחות ויספק תשובות, ושיקבל את מה שנטיח בו. הוא איש אמיץ מספיק בשביל לקבל ביקורת. הוא נפגש רק עם אנשים שמקבלים אותו באהבה והוא יצטלם איתם. הוא צריך להסתכל לאנשים ממעגל ראשון ולא לשלוח מכתב תחת ביטוח לאומי כי זה מעשה נכלולי. לא ככה פונים לאנשים שאיבדו את היקר מכל. זה מה שמצופה ממנהיגים אמיתיים, שישמעו את הכאב ויתנו תשובות. אם הם לא מסוגלים - שישחררו אותנו. תקבלו אותנו, תשמעו אותנו. חשבתי שאני אקבל תיקון חדש, תקנה חדשה, ואז הוא שולח מכתב בלי כתובת להשיב או טלפון".

רוני סיפר כי הוא עולה לקבר של נעמה בכל יום וסיפר: "אתמול סיפרתי לה על המכתב והיא אמרה לי 'אבא, תלך תספר את כל מה שעל ליבך'". 

הפופולריים