בלינקן על דברי נתניהו שישראל תפעל ברפיח עם עסקה או בלי: "אנשים אומרים דברים, בואו נתרכז במעשים שלהם"

בלינקן עונה לדברי נתניהו על רפיח: "אנשים אומרים דברים"
שר החוץ האמריקני התראיין ל-NBC והתייחס לפעילות אפשרית ברפיח. כמו כן, בלינקן אישר את פרסום כאן חדשות לפיו הועבר מסר מהאמריקנים לממשלה נגד ההפגנות במעבר אלנבי
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רפיח עזה
צילום: Abed Rahim Khatib/picture alliance via Getty Images

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס היום (חמישי) בריאיון ל-NBC לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שישראל תפעל ברפיח עם עסקה או בלי ואמר: "אנשים אומרים דברים, בואו נתרכז במעשים שלהם".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

כשברקע לחץ בין-לאומי הולך וגובר נגד פעולה ישראלית בדרום הרצועה, ולצד ניסיונות של המתווכות להשיג עסקה חדשה לשחרור חטופים - ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר ביום שלישי האחרון למשפחות חטופים ומשפחות שכולות: "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי חמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה". נתניהו אמר את הדברים בפגישה עם הפורומים "הגבורה" ו"התקווה" בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

 

כמו כן, בלינקן אישר בריאיון ל-NBC את פרסום "כאן חדשות" לפיו, האמריקנים העבירו את המסר, גם בגלל הזעם הירדני על ההפגנות של תנועת צו 9 שהוגדרה על ידם "התנכלות למשאיות ירדניות על ידי קיצונים - והדבר עומד בסתירה להצהרות ישראל", נאמר בהודעה של משרד החוץ הירדני: "זה לא מקובל. הבהרנו את זה לממשלה".

"הבנתי שהאנשים שתקפו את השיירה הזו נעצרו על ידי הרשויות הישראליות. זה מעביר מסר חזק מאוד. כעת, הם צריכים להמשיך ולשדר מסר חזק כי אסור להפריע לסיוע", אמר בלינקן בריאיון.

אחרי הביקור בישראל בלינקן אמר כי "עמדתנו היא שאיננו יכולים ולא נתמוך במבצע צבאי גדול ברפיח בהיעדר תוכנית ברורה ואמינה להגנה על אזרחים. לא ראינו תוכנית כזו". לדבריו, "יש גם דרכים טובות יותר לעשות את מה שישראל צריכה לעשות במונחים של התמודדות עם בעיית חמאס שנותרה".

 

 

 

הפופולריים