שבר במו"ם

בכיר מצרי: ירי הפצמ"רים של חמאס לכרם שלום פגע בשיחות המו"מ

בכיר מצרי: ירי הפצמ"רים של חמאס לכרם שלום פגע במו"מ
מלשכת ראש הממשלה נתניהו מסרה על אמירתו של הגורם הישראלי: "שקר מוחלט. האמת הפוכה לחלוטין, חמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה" • גורם מצרי: ההצהרות בישראל על המשך הלחימה - מחבלות במשא ומתן • בימים האחרונים יצאו הודעות מטעם משרד ראש הממשלה ושרים שעסקו באי-ההסכמה להפסקת אש קבועה והפסקת המלחמה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בכיר מצרי אמר כי ירי הפצמ"רים של חמאס לכרם שלום פגע בשיחות המשא ומתן, כך דווח היום (שני) מפי מקור מצרי. בתוך כך, גורם ישראלי אמר ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל וחמאס היו קרובות לעסקה לפני כמה ימים, אך התבטאויות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע לפעולה ברפיח - פגעו בסיכויים. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

לפי הדיווח שפורסם הבוקר, הגורם אמר כי חמאס מבקש כעת עוד ערבויות ליישום של ההסכם - בצורה שתבטיח שישראל לא תשוב להילחם. שני גורמים אמריקנים ציננו, ואמרו: "לא נכונה התחושה שהשיחות הגיעו למבוי סתום, וכי הצדדים בוחנים את ההצעות האחרונות".

בהמשך לדיווח בניו יורק טיימס, מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר: "הטענה שראש הממשלה נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור. האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרושתיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל ובראשונה, שישראל תישוג מעזה ותפסיק את המלחמה, מה שיאפשר מחדש לחמאס להשתלט צבאית על הרצועה ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות".

גורם מצרי המעורה בפרטים אמר מוקדם יותר לכאן חדשות כי חלק מההצהרות הפוליטיות בישראל ביומיים האחרונים מחבלות במשא ומתן ומייצרות מכשולים. כוונתו להצהרות שיצאו מכיוון לשכתו של נתניהו ושרים בממשלה בעניין התנאים של ישראל ובראשם אי-ההסכמה להפסקת אש קבועה והפסקת המלחמה.

"משא ומתן מהסוג הזה הוא רגיש מאוד ולא סובל את הבלגן הזה מבחינת ההצהרות שמקורן בשיקולים פנימיים", אמר הגורם מצרי והוסיף: "במצב רגיש שכזה, צריך לשמור על שתיקה ולא לפרסם הצהרות מהסוג הזה".

משלחת חמאס סיימה אתמול את סבב השיחות בקהיר בתום יומיים מבלי שהושג הסכם עם ישראל. למרות זאת בקהיר ממשיכים לשדר אופטימיות. גורם מצרי, בכיר שצוטט בערוץ המצרי אל-קאהרה אל-איח'באריה המקורב לשלטון, אמר אמש כי יש התקדמות גדולה מבחינת ההסכמות בין הצדדים וכי משלחת חמאס שעזבה להתייעצויות בדוחה צפויה לחזור תוך יומיים כדי להגיש את תשובת הסופית למתווכות.

הפופולריים