פרסום ראשון

"זאת ההזדמנות - העסקה טובה": הפנייה החריגה של גלנט לנתניהו לאשר את עסקת החטופים

"עסקה טובה": הפנייה של גלנט לנתניהו לאשר עסקת חטופים
שר הביטחון פנה לראש הממשלה באופן חריג וביקש ממנו לאשר את העסקה: "אנחנו חייבים ברמה המוסרית, במיוחד אתה ואני"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בנימין נתניהו ויואב גלנט
צילום: שיר תורם, פלאש 90

בישיבת קבינט המלחמה שבה אושר המתווה המצרי, אמר שר הביטחון יואב גלנט דברים נוקבים בעד העסקה, מול המשתתפים, תוך כדי שהוא מסתכל על ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שדווח היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11, אמר גלנט בישיבת הקבינט: "זאת עסקה טובה וזאת ההזדמנות שלנו להחזיר אותם הביתה".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי 

> רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

עוד הוסיף שר הביטחון, בפניי כלל המשתתפים בישיבה: "אנחנו חייבים ברמה המוסרית והערכית להחזיר את החטופים. במיוחד אתה ואני, ראש הממשלה ושר הביטחון בזמן ה-7 באוקטובר. אני לא מדבר בחוץ כדי לא להעלות את המחיר, אבל את העסקה הזאת צריך לאשר".

במתווה תמכו כל חברי קבינט המלחמה, כולל ראשי מערכת הביטחון. כפי שפרסמנו בכאן חדשות, נתניהו הביע הסתייגות, אך בסופו של דבר המתווה אושר. בישיבת הקבינט המורחב שנערכה אחרי ישיבת קבינט המלחמה, החליטו נתניהו וראשי מערכת הביטחון לא להציג אותו לחברי הקבינט המורחב, מחשש להדלפות שיפגעו במשא ומתן.

מקורות המעורים במגעים לעסקה, אמרו שבחמאס הביעו מסר חיובי בתחילת המשא ומתו לנכונות שלא תהיה התחייבות להפסקת המלחמה, עוד בשלב הראשון של העסקה. אבל, לפי אותם גורמים, קרו שני דברים מקבילים שגרמו לחמאס להקשיח עמדות.

הראשון בהם הוא שישראל הסכימה במתווה הנוכחי לדברים שסירבה להם לפני חודשיים. והדבר השני הם התבטאויות של ראש הממשלה ושרים בקבינט כמו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שעם עסקה או בלי עסקה "צה"ל יכבוש את רפיח". 

הפופולריים