סין כובשת את יורו 2024: הצמיחה של המעצמה וההתערבות הטכנולוגית בטורניר

הצמיחה של סין וההתערבות הטכנולוגית ביורו
בשנת 2016 חברת Hisense הפכה לחברה הסינית הראשונה שהפכה לנותנת חסות מרכזית ביורו, היום יש כבר חמש חברות ולראשונה אופ"א פותחת זכויות מסחריות הקשורות לשיפוט מקצועי
author מחבר KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
סין, כדורגל
סין, כדורגל צילום: AP

סין משתלטת על יורו 2024: בתקשורת הסינית באנגלית החלו לסקר את ההתערבות הטכנולוגית של המעצמה בטורניר האירופי היוקרתי. מתוך 13 נותני חסות מרכזיים - חמישה סיניים, ובשונה מפעמים קודמות הטכנולוגיה הסינית נכנסה למעורבות גם בטורניר עצמו.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מאז 2016, יצרנית מוצרי החשמל הסינית Hisense היא נותנת החסות הרשמית של הטורניר. היא גם הייתה החברה הסינית הראשונה שעשתה את זה. השנה, Hisense גם הפכה לפעילה באופן רשמי בהחלטות השיפוט של הטורניר בתצוגות VAR.

זו הפעם הראשונה שאיגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות (אופ"א) פותח זכויות מסחריות הקשורות לשיפוט מקצועי. אופ"א ערכה מספר סבבים של בדיקות טכניות על מוצרי Hisense לפני קבלת ההחלטה הסופית.

עמידה במבחנים הטכניים המחמירים של אופ"א הדגישה את היכולות הטכנולוגיות של Hisense. לפני תחילת יורו 2024, Hisense השיקה את הפלטפורמה החדשה שלה לאיכות תמונה של AI בתרחישים שונים. להצגת משחקי כדורגל טובה יותר בטלוויזיה, Hisense משתמשת בטכנולוגית פיצוי תנועה MEMC, כדי להפוך סצנות תנועה במהירות גבוהה לחלקות יותר.

מערת ה-VAR (צילום: AP)

מלבד אספקת מוצרים טכניים, חברות סיניות גם משנות את שיטות הצריכה. Alipay+, אחת מחמש נותנות החסות הסיניות ומ-13 המרכזיות, הציגה "תשלום קוד QR" לאירופה.

נכון לעכשיו, משתמשים מיותר מ-30 ארנקים אלקטרוניים ואפליקציות בנקאות ברחבי העולם, יכולים לבצע תשלומים באמצעות יישומי תשלום ניידים בכל מקומות הטורניר. קודי ה-QR הכחולים מסין מאיצים את המעבר של אירופה לעידן התשלום הנייד. בנוסף, חמשת הדגמים של BYD נכנסו ל-19 מדינות ואזורים באירופה, עם למעלה מ-230 חנויות שהוקמו.

ההכנסות של Hisense בחו"ל צמחו מ-23.4 מיליארד יואן (3.30 מיליארד דולרים) ל-85.8 מיליארד יואן (11.83 מיליארד דולרים), והגדילו את שיעור ההכנסות הכולל שלה מ-23% ל-43% מאז 2016.

בגרמניה בה נערך הטורניר, החל ממאי השנה, מכירות הטלוויזיות של Hisense במחיר של יותר מ-500 דולרים, עלו ב-101% משנה שעברה. המכירות המצטברות של Hisense גרמניה עלו ב-52% משנה שעברה.

"הרווחים הגבוהים נובעים מחדשנות מוצר. במהלך תהליך המעבר לגלובאלי, אנו מרגישים יותר ויותר שחברות סיניות שעוברות באופן יזום לשווקים מתקדמים, הן גמישות ותחרותיות יותר", אמר פאנג שויו, נשיא חברת השיווק הבינלאומי Hisense.

ל-Hisense יש כמעט עשרת אלפים עובדים באירופה וחמישה בסיסי ייצור מרכזיים בסלובניה, סרביה, צ'כיה, צרפת ופולין. החברה הקימה שישה מרכזי מחקר ופיתוח באירופה.

פאנג ציין כי ההכרה במותג, שנוצרה באמצעות אירועי ספורט כמו היורו, שינתה גם את התפיסה של השותפים האירופיים של Hisense. "זה מראה שבניגוד לחברות רבות שמגיעות לאירופה לרווח מהיר, אנחנו כאן לטווח ארוך ורציניים לבנות את המותג שלנו".

מערכת ה-VAR של Hisense (צילום: AP)

נזכיר כי קיימת ביקורת על יורו 2024 והחברות הסיניות. פעילי זכויות אדם מתחו ביקורת על המארגנים בשל גיבוש חוזי חסות עם חברות סיניות, שרשתות האספקה ​​שלהן משתמשות בעבודת כפייה או שתרמו למעקב אחר בני העם האויגורי בסין בכלי תקשורת באסיה. באופ"א הגיבו כי הארגון מתייחס ברצינות לביקורת ומחוייב לזכויות אדם.

דוח ממרץ 2020, של המכון למדיניות אסטרטגית באוסטרליה ASPI, מצא ראיות לכך ש-82 מותגים גלובליים ידועים, כולל Hisense, יצרנית הטלוויזיה הגדולה בסין, ויצרנית המכוניות החשמליות BYD, השתמשו בחלקים שיוצרו על ידי אויגורים החיים ועובדים בתנאים קשים ובכפייה.

עליבאבא, שהיחידה שלה Alipay היא נותנת חסות, מציעה שירותי זיהוי פנים ללקוחות הענן שלה, המאפשרים להם לזהות אויגורים, לפי חברה שעוקבת אחר מעקב וידאו ברחבי העולם.

הפופולריים