-
אייל גולן וזאב נחמה
בשנת 1997 התנפצה ברעש גדול "תקרת הזכוכית" של תעשיית המוזיקה המזרחית בישראל. הצלחתו המטאורית של אייל גולן, בהפקה פופית של להקת "אתניקס", בישרה את השינוי. כשיצא אלבומו הראשון של אייל גולן "בלעדייך" בהפקה מוזיקלית של "אתניקס", התברר כי גם האוזן הישראלית מוכנה לחיבור בין פופ "מערבי" למוזיקה "מזרחית". במרכז הפרק הפעם שלושת התקליטים הראשונים של אייל גולן ואתניקס- 54 דקות
-
מאיר אריאל
התקליט "רישומי פחם" שיצא בשנת 1995, הוא פסגת היצירה של מאיר אריאל ככותב וכמבצע. השירים בתקליט מתארים חזיונות אפוקליפטיים אישיים וחברתיים, שאריאל מוטרד מהם והוא רותם לצורך כך גם טקסטים מן המקורות ויוצר שירים ארוכים, מלאי דימויים, חלקם אפלים וכל זאת בליווי מינימליסטי מבחינה מוזיקאלית. זהו תקליט חשוף, קשה להאזנה אך יחד עם זאת מדובר בתקליט חשוב בפופ המקומי. במרכז הפרק הפעם התקליט "רישומי פחם"- 55 דקות
-
דודו אלהרר
דודו אלהרר החל לשיר עם שחרורו מצה"ל, ומאז הוא דמות מפתח בפופ המקומי. בסוף שנות השבעים, הוא עבר לאחורי הקלעים של תעשיית המוזיקה והיה אחראי להפקתם של תקליטים ומופעים רבים בהם: "הכבש השישה עשר", התקליט הראשון של "הברירה הטבעית", "צליל מכוון", גידי גוב ועוד ועוד. בשנת 1994, הוציא לאור על גבי דיסק את האלבום "בשקט": אסופת שירים מוכרים שזו בו לפרשנות אישית ולהפקה מוזיקלית רגישה של מתי כספי ואורי הרפז- 56 דקות
-
קורין אלאל
אחרי שהייתה לאחת המבשרות של סצנת הרוק הנשי המקומי בשנות השמונים, הוציאה קורין אלאל את התקליט "שפת אימי". האלבום, שיצא בשנת 1990, הוא הצדעה לשאנסון הצרפתי שאלאל שמעה בילדותה בתוניס. הפרשנות של אלאל לקלסיקות הנצחיות של זמרי צרפת מעניקה לתקליט גוון אישי ומיוחד. במרכז הפרק הפעם התקליט "שפת אימי" של קורין אלאל- 54 דקות
-
אורלי זילברשץ בנאי
בתחילת שנות התשעים, פרצו לפופ המקומי זמרות חדשות ומפתיעות. אחת מהן היתה אורלי זילברשץ בנאי שתקליטה הראשון והיחיד, "הקברט של מירנדה" יצא בשנת 1991. זהו תקליט אפל שנע בין קברט לתיאטרון שמאז ימי ההצגה "אופרה בגרוש", לא נשמע כמוהו בפופ המקומי. הפרק הפעם מוקדש לזמרת אורלי זילברשץ בנאי- 52 דקות
-
אריק איינשטיין שר אברהם חלפי
בשיא הקריירה המוזיקאלית, הוציא אריק איינשטיין, יחד עם יוני רכטר, תקליט שכולו מחווה למשורר אברהם חלפי. שירתו של חלפי לא היתה מוכרת לקהל הישראלי והוא נחשב עד אז ל'משורר של משוררים'. איינשטיין ורכטר יצרו אלבום שכולו חגיגה למילה העברית והוכיחו כי שירי משוררים, המולחנים ברגישות, יכולים להפוך לקלאסיקות האהובות בקרב קהל מגוון. הפרק הפעם מוקדש לשירי התקליט "משירי אברהם חלפי" של אריק איינשטיין- 51 דקות
-
חוה אלברשטיין בתקליט "אני הולכת אלי"
בשנת 1980, סגרה חוה אלברשטיין מעגל עם מי שחשף אותה לעולם המוזיקה הישראלי. שירי התקליט "אני הולכת אלי", כולם בלחניו של היימן, איפשרו לאלברשטיין פרשנות מחודשת לקלאסיקות מוכרות וגם שירים שנכתבו במיוחד עבור התקליט. הפרק הפעם מוקדש לשירי התקליט "אני הולכת אלי" ושירים נוספים של נחצ'ה בביצוע של חוה אלברשטיין- 51 דקות
-
שירים מתוך סרטים – שנות השמונים
הקולנוע הישראלי בשנות השמונים נדרש לעסוק בנושאים שעל סדר היום. כך החל הקולנוע המקומי לעסוק בסכסוך היהודי-ערבי ובשאלות זהות ומקום. לצד אלה, המשיכו לפרוח סרטי המתיחות והמצלמה הנסתרת. פסי קול רבים יצאו לאור כשמיטב המבצעים וטובי הכותבים נרתמו למשימה: ליצור חוויה משלימה לסרט. כך, נוספו שירים רבים לפופ הישראלי. הפרק הפעם מוקדש לשירים שנכתבו לסרטים ישראליים בשנות השמונים- 51 דקות
Loading...