דאעש לקח אחריות על הפיגוע בסנט פטרבורג

דאעש לקח אחריות על הפיגוע בסנט פטרבורג
בהודעה שפירסמה סוכנות הידיעות של הארגון לא פורטו ראיות. בפיצוץ בסופרמרקט בעיר נפצעו 13 בני אדם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
זירת הפיצוץ בסנט פטרסבורג, השבוע
צילום: צילום: אי-פי

ארגון דאעש לקח הלילה (שבת) אחריות על הפיגוע שאירע לפני שלושה ימים בסופרמרקט בסנט פטרבורג שברוסיה. עם זאת, לקיחת האחריות שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של הארגון, "אעמאק". לא גובתה בראיות. בפיצוץ בסניף של רשת המרכולים "Perekrestok" נפצעו 13 בני אדם.

שלשום אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי הפיצוץ שהתרחש יום קודם לכן בסנט פטרסבורג היה אירוע טרור. לדבריו, "רשויות הביטחון צריכות להרוג חשודים בטרור אם חייהם (של הכוחות) מצויים בסכנה". פוטין הוסיף כי "המצב הביטחוני ברוסיה היה עלול להיות גרוע יותר אם אלפים מאזרחי רוסיה שלחמו לצד 'המדינה האסלאמית' (דאעש) בסוריה, היו מורשים לחזור למדינה". העימות בין רוסיה לארגון הטרור נערך על רקע מעורבותה של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה. לפני שנתיים פוצץ דאעש מטוס נוסעים רוסי שהמריא מסיני, כנקמה על מלחמתה בארגון בשטח סוריה.

מוקדם יותר אתמול לקח דאעש אחריות לפיגוע הירי שאירע אתמול בצהריים בכנסייה קופטית דרומית לקהיר. שני מחבלים ירו לעבר כוחות הביטחון שאיבטחו את הכנסייה, שם התכוונו לפוצץ חגורת נפץ שאחד מהם נשא על גופו. מחבל אחד נהרג במקום מירי כוחות הביטחון, ואילו השני הצליח להימלט – אך לפי דיווח ברשת "אל-ערבייה", נתפס כעבור זמן קצר.

הפופולריים