כתריאל שחורי הוא זוכה פרס מפעל חיים של האקדמיה לקולנוע

כתריאל שחורי הוא זוכה פרס מפעל חיים של האקדמיה לקולנוע
בתקופת ניהולו את קרן הקולנוע הישראלי, הופקו יותר משלוש מאות סרטים, רבים מהם הצליחו במסגרות החשובות ביותר בעולם הקולנוע • האקדמיה: "הקולנוע הישראלי לא היה נראה אותו דבר, לולא כתריאל שחורי"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
כתריאל שחורי
צילום: Géraldine Aresteanu

האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה הודיעה היום (שני) כי כתריאל שחורי יקבל פרס מפעל חיים לשנת 2023. בהודעתה אמרה האקדמיה כי "הקולנוע הישראלי לא היה נראה אותו דבר, לולא כתריאל שחורי".

שחורי, יליד 1947, הקים בשנת 1984 עם רעייתו, המפיקה והבמאית נעמי שחורי, את חברת ההפקות "בלפילמס". יחד, השניים הפיקו מאות תוכניות טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים ועלילתיים. בשנות ה-90 שחורי היה יו"ר איגוד המפיקים, במסגרתו היה ממובילי החוקים שקידמו את מכסת הפקות המקור בערוצי השידור הישראליים והיה מיוזמי "חוק הקולנוע" שנכנס לתוקפו בשנת 2001.

במהלך שנות ה-2000 ניהל כתריאל את קרן הקולנוע הישראלי. במשך 21 שנה פעל שחורי למען קידום החשיפה הבינלאומית של הסרטים הישראליים. במהלך כהונתו כיו"ר הקרן הופקו יותר מ-300 סרטים, בהם: "אפס ביחסי אנוש", "לבנון", "עג'מי", "הערת שוליים", "ביקור התזמורת", "למלא את החלל" ו"ואלס עם באשיר", סרטים שזכו להצלחה בתעשיית הקולנוע הבינלאומית.

בזכות פעילותו ותרומתו לקולנוע העולמי, זכה שחורי בפרסים רבים, בהם בפסטיבל טלורייד, בפסטיבל ברלין, בפסטיבל ירושלים, מטעם כתב העת Variety, מטעם איגוד המפיקים העולמי PIAFP ומטעם ממשלת צרפת. פרס מפעל החיים יוענק לשחורי בטקס פרסי אופיר, שיתקיים ב-10 בספטמבר.

הפופולריים