למרות האיום החות'י: כוחות בדרום תימן בהצעה מפתיעה לשיתוף פעולה

למרות האיום החות'י: כוחות בדרום תימן בהצעה מפתיעה
"אם ישראל תכיר בזכות שלנו להגדרה עצמית בדרום תימן, תמצאו בעל ברית בשטח נגד האיום החות'י", אמר גורם המקורב לנשיא של מועצת המעבר בדרום תימן
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
המורדים הח'ותים מתימן
צילום: רויטרס

בזמן שהאיום מכיוון החות'ים בתימן עלה מדרגה, כוחות בדרום תימן הראו נכונות מפתיעה לשיתוף פעולה עם ישראל. כפי שפורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11, הכוחות הבדלניים שנתמכים בידי האמירויות ומעוז שלטונם ממוקם בעיר הנמל עדן בדרום תימן, מתנהלים אחרת מהחות'ים ששולטים בבירה צנעא וצפונה.

> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

בימים האחרונים הנשיא של מועצת המעבר בדרום תימן, עידרוס א-זביידי, ניהל לא מעט שיחות עם גורמים מקומיים, גורמים באמירויות וגורמים אמריקנים, בכדי לדון בהתמודדות עם ההסלמה של החות'ים שנתמכים בידי איראן. גורם המקורב לא-זביידי, הסביר כי מועצת המעבר בדרום תימן מעוניינת לבלום את הטרור החות'י ולקבל תמיכה בין-לאומית, כולל תמיכה מישראל.

בסוף השבוע הדגיש א-זביידי באחת מפגישותיו כי הכוחות בדרום תימן נערכו למלא תפקיד מרכזי באבטחת נתיב השייט בים סוף עם השותפים האזוריים והבינלאומיים. "אם ישראל תכיר בזכות שלנו להגדרה עצמית בדרום תימן, תמצאו בעל ברית בשטח נגד האיום החות'י", אמר לנו אותו גורם.

בעקבות השתלטותם של החות'ים על צנעא לפני עשור, תימן התפלגה לכמה מוקדי שלטון וישנה תחרות בדרום בין כוחות ממשל שנתמכים בידי סעודיה, לבין אותם כוחות בדלניים שנתמכים בידי האמירויות ושואפים לקבל עצמאות ולהתפלג רשמית מהחלק הצפוני, כפי שהיה בעבר.

הפופולריים