פרסום ראשון

יצא להתרעננות מעזה, ועלול לאבד את הוויזה: "אין לי בית"

יצא להתרעננות מעזה, ועלול לאבד את הוויזה: "אין לי בית"
לוחם שהגיע כחייל בודד לישראל ונלחם בימים אלה בעזה, עלול לאבד את אשרת השהייה שלו בארץ - אחרי שלא הספיק להשלים קורס גיור • אימו המאמצת לכאן רשת ב: "הוא טוב כדי להגן עלינו, אבל לא כדי לקבל אזרחות?" | האזינו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
צה"ל לוחם חייל
צילום: צילום: מאור קינסבורסקי

ס', חייל בודד ולוחם מצטיין בסיירת צנחנים, יצא הבוקר אחרי חודשיים וחצי להתרעננות קצרה מהלחימה ברצועת עזה - אך עלול לאבד בקרוב את ויזת השהייה שלו בישראל. כך פורסם היום (רביעי) לראשונה בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

> החטופים שנותרו בשבי - הרשימה המלאה

אחרי שבועות ארוכים וקשים של לחימה, ס' היה אמור לנצל את היציאה הביתה כדי לנוח. אולם במקום זאת, הוא עסוק בביורוקרטיה כדי לנסות להאריך את אשרת השהייה שלו בישראל, שיפוג תוקפה בשבועות הקרובים. ס', שנשלח לקורס גיור לקראת סוף השירות שלו, נאלץ להפסיק אותו בשל המלחמה. תאריך השחרור שלו מתקרב, וצה״ל מגייס אוטומטית בצו 8 את הלוחמים שמשתחררים - אך בשל המצב מעמדו לא ברור. כעת, אין לו בית לחזור אליו, ובשעות אלה הוא מתרוצץ כדי לחפש מענה.

האזינו לריאיון המלא עם דורית, אימו המאמצת של ס', בכאן רשת ב

דורית, אימו המאמצת של ס', סיפרה בדמעות בשידור: "בשביל להגן עלינו הוא טוב, אבל לא בשביל שיקבל אזרחות לא? היו צריכים להגיש לו את האזרחות על מגש של כסף. איך יכול להיות שחייל כזה מועמד לגירוש? עכשיו שלחו אותו לירושלים, בשעות המעטות שיש לו זמן להתרענן, הוא לא הספיק לישון, הוא מוטרד כל הזמן, גם כשהוא בלחימה, בוויזה שלו. הוא עובר מסכת ייסורים". בעקבות השידור הדברים הגיעו גם לשרים והאחראים על קורס הגיור בצה״ל שמטפלים במעמדו של החייל.

"בחור לוחם מדהים, מצטיין. הגיע לארץ בגיל 16, התאהב בארץ, נשאר והתגייס. ענייני האשרות התגלגלו מאז. לפני שנה קיבל תעודת זהות זמנית. הולך ובא למשרד הפנים בלי סוף, תוך כדי שהוא חייל", סיפרה דורית. "התחיל קורס נתיב לפני מספר חודשים ובגלל המלחמה לא הספיק להשלים. מאז ה-7 באוקטובר לא ראיתי אותו. הוא אמר לי 'הדבר שהכי מטריד אותי זה שאין לי אזרחות. עוד 20 יום אני משתחרר ולא יודע מה יהיה איתי, אין לי בית'. מסכת הייסורים ממשיכה".

בעקבות הפרסום בכאן חדשות, רשות האוכלוסין וההגירה מסרה: "ראשית חשוב להבהיר כי ס' אינו מועמד להרחקה ולא היה מועמד בשום שלב. אנו מעריכים את פועלו החשוב כלוחם בצבא ולאור הנסיבות הוארך מעמדו בחצי שנה, במטרה להשלים הליכים אותם ביקש הלוחם להשלים".

הפופולריים