תחקיר צה"ל

התחקיר הצה"לי על התקרית בעת הכנסת משאיות הסיוע לצפון הרצועה

התחקיר הצה"לי על התקרית בעת הכנסת משאיות הסיוע רצועה
אזרחים עזתים רבים נפגעו מדוחק ומדריסת משאיות • כוחות צה"ל לא ירו לעבר השיירה אלא רק לעבר מספר חשודים שהתקרבו לכוח לעברם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תיעוד מהאוויר התנפלות העזתים על סיוע
צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן, הציג ביום שלישי האחרון לרמטכ"ל הרצי הלוי את ממצאי התחקיר אודות רצף האירועים שהתרחשו בעת הכנסת שיירות אספקה לצפון רצועת עזה ב-29 בפברואר, בו על פי מקורות פלסטינים נהרגו כ-110 פלסטינים ונפצעו מאות. את עיקרי התחקיר צה"ל פרסם היום (שישי). 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

התחקיר מצא כי בזמן נסיעת המשאיות לעבר מוקדי החלוקה, התפתחה סביבן התקהלות אלימה של כ-12,000 תושבים עזתים שבזזו את הציוד שהובילו המשאיות. תוך כדי אירועי הביזה נצפו אירועים של פגיעה משמעותית באזרחים מדוחק ומדריסת משאיות.

מיקומי כוחות צה״ל באירוע
מיקומי כוחות צה״ל באירוע

מהתחקיר של צה"ל עלה כי הכוחות לא ירו לעבר השיירה ההומניטרית עצמה, אלא לעבר מספר חשודים אשר התקרבו לכוחות ושהיוו עליהם איום. במהלך ההתקהלות, התקרבו עשרות תושבים עזתים עד למרחק מטרים ספורים מכוחות צה"ל והיוו בכך איום ממשי על הכוחות. בשלב זה, הכוחות ביצעו ירי מדויק להרחקה לעבר מספר חשודים. עם המשך התקרבות החשודים, ביצעו הכוחות ירי להסרת איום.

רצף האירועים בתקרית
רצף האירועים בתקרית

צה"ל מסר כי האירוע ימשיך להיות מתוחקר על ידי מנגנון הבירור המטכ"לי שהוא גוף בדיקה עצמאי האמון על בדיקת אירועים חריגים שהתרחשו תוך כדי הלחימה. המנגנון יבחן את הממצאים והתחקיר באופן עצמאי ויגבש את ממצאיו ביחס לאירוע.

הפופולריים