"איראן סברה שהתגובה למתקפה הבליסטית שלה תהיה משמעותית יותר"

"איראן סברה שהתגובה למתקפה תהיה משמעותית יותר"
ישראל עמדה לתקוף באיראן לפחות פעמיים בשבוע החולף אך דחתה זאת. היו שדרשו תגובה חריפה יותר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
AP Photo/Vahid Salemi
צילום: AP Photo/Vahid Salemi

גורם זר לכאן חדשות: איראן סברה שהתגובה המיוחסת לישראל למתקפה שלה תהיה משמעותית יותר, כך פורסם הערב (שישי) בחדשות שישי בכאן 11. כך למשל, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, עדכן בימים האחרונים בפומבי כי איראן סגרה את מתקני הגרעין שלה לאחר המתקפה בלילה שבין שבת לראשון. אלו נפתחו ביממה שלאחר מכן.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

התקיפה באיראן תוכננה כך שתיצור הד נמוך יותר מהמתקפה האיראנית. עם זאת, היא בוצעה באותה המשוואה שבה התבצעה המתקפה האיראנית על ישראל - יעד ארוך טווח בתוך שטח איראן ותקיפת בסיס חיל אוויר איראני. לפי דיווח אמריקני, ישראל תקפה מכ"ם המשמש כחלק ממערך ההגנה של מתקן הגרעין בעיירה נתנז שליד איספהאן. רשת ABC פרסמה כי במתקפה ליד איספהאן, המיוחסת לישראל, נורו שלושה טילים ממטוסי קרב ישראליים שחגו מחוץ לשמי איראן.

היו גורמים שסברו שתגובה ישראלית למתקפה האיראנית צריכה להיות משמעותית יותר. בתוך כך, ישראל עמדה לתקוף באיראן לפחות פעמיים בשבוע החולף מאז המתקפה הבליסטית האיראנית - אך דחתה זאת. 

גורם ישראלי הבהיר לעיתון הוושינגטון פוסט: "צה"ל ביצע תקיפה אווירית בתוך איראן, כתגובה על מטח איראני של טילים ומזל"טים ששוגרו נגד ישראל". אותו גורם, שדיבר בעילום שם, הוסיף כי התקיפה נועדה לאותת לאיראן ש"לישראל יש יכולת לתקוף בתוך המדינה". שלושה גורמים איראניים מסרו לעיתון "ניו יורק טיימס" כי התקיפה פגעה בבסיס אווירי צבאי סמוך לעיר איספהאן. עוד נאמר כי התקיפה כללה מל"טים קטנים שייתכן ושוגרו מתוך איראן. מערכות המכ"ם לא זיהו את כלי הטיס הבלתי מזוהים שנכנסו למרחב האווירי של איראן.

בטווח הזמן שסמוך לתקיפה, איראן הודיעה על ביטול טיסות במספר אזורים במדינה, בהם טהראן. כמה שעות לאחר מכן, רשות התעופה האזרחית הודיעה כי הוסרו כל ההגבלות על טיסות אל ומנמלי התעופה המרכזיים בטהראן: האימאם חומייני ומהראבאד. גורם איראני בכיר מסר לרויטרס: "אין תוכנית לתגובה מיידית, לא ברור מי אחראי לתקיפה".

הפופולריים