שומרים על העיר

תגבור אבטחה על חטופים והנחת מטענים לצה"ל: כך נערך חמאס לפעולה ברפיח

תגבור אבטחת חטופים ומטענים: כך נערך חמאס לפעולה ברפיח
ארגון הטרור הבין שהכניסה לעיר קרובה, ובתגובה הוא מעביר כוחות לאזור וממלכד צירים. במקביל, ישראל ממשיכה להתכונן מבחינת סיוע הומניטרי. במצרים חוששים: התמרון יוביל לנהירה של המוני עזתים למדינה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עיר האוהלים ברפיח, 08.02.24
צילום: רויטרס

בין עזה לרפיח: הזרוע הצבאית של חמאס נערכת לתמרון הקרקעי של צה"ל ברפיח. הערב (רביעי) פורסם במהדורת "חדשות הערב" בכאן 11 כי מפקד חטיבת רפיח, מוחמד שבאנה, מבצע פעולות כדי לשמור על נכסי חמאס בעיר.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מכיוון שבעיר מוחזק נכס אסטרטגי חשוב של חמאס, שטח ההברחות לישראל, יש חשיבות גבוהה עבורו לשמור על המקום. שבאנה מצייד בימים אלו את ארבעת הגדודים שנמצאים בעיר באספקה ובאמצעי לחימה ומשלב פעילי חמאס מצפון הרצועה ששרדו בתוך המסגרות הקיימות. בנוסף, ארגון הטרור מגביר את אבטחתו על החטופים שנמצאים באזור ופועל למלכוד הצירים שבהם סבור שצה"ל ינוע.

התוכנית הישראלית לפינוי תושבי רפיח

מנגד, כחלק מתכנון התמרון, חובר בישראל נספח שלם שעוסק בפינוי האוכלוסייה העזתית. בשלב הראשון, יפונו אלפי עזתים למחסות שנבנו בדרום הרצועה ובמרכזה. בסמוך אליהם, מצרים ואיחוד האמירויות בנו בתיאום עם ישראל, מתחמי רפואה ודרך נגישה להכנסת מזון ומים. הפינוי ייקח בין ארבעה לחמישה שבועות.

תוכנית הפינוי הוצגה לאמריקנים, שכעת אינם מתנגדים נחרצות לפעילות הצבא ברפיח, לאחר שצה"ל הבטיח לעשות כל מאמץ כדי להימנע בפגיעה בבלתי מעורבים. שני גורמים המעורים בפרטים אמרו לכאן חדשות כי בכירים ישראלים ואמריקנים ימשיכו את הדיונים בסוגיית רפיח בימים הקרובים.

בארה"ב מדגישים כי לפני כל פעילות מבצעית ברפיח, צריך לוודא שהתנאים ההומניטריים למבצע שכזה מולאו. למרות תוכנית הפינוי, הממשל האמריקני דורש תוכנית להכנסת סיוע לתוך רפיח במהלך המבצע. גורם אמריקני מסר לכאן חדשות: בימים הקרובים נדע איפה ההכנות ההומניטריות למבצע ברפיח עומדות.

במקביל, מצרים חוששת מנהירה המונית של עזתים לשטחה עם תחילת התמרון הקרקעי. עקב החשש, בכירים בצה"ל ביקרו בעיר בחודשים האחרונים, ובראשם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, שנפגשו עם ראש המודיעין המצרי.

הפופולריים