פרסום ראשון

רגע לפני הפעולה ברפיח – ניסיון להתניע מגעים לעסקת חטופים

רגע לפני פעולה ברפיח – ניסיון להתניע מגעים לעסקת חטופים
ראש השב"כ והרמטכ"ל דנו בקידום השיחות בביקורם היום בקהיר, לטענת מקורות: "מצרים דוחפת לקידום המשא ומתן כי היא חושבת שהיא יכולה להשפיע כך על מהלכי ישראל ברפיח"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
כרזות החטופים משפחת ביבס
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל לאיתותים לכניסה קרובה לרפיח, בישראל החלו לנסח מתווים חדשים שיהוו בסיס למשא ומתן עם חמאס, את המידע מסרו לכאן חדשות שני מקורות המעורים במשא ומתן. כך פורסם היום (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. בנוסף, שרי הקבינט יקבלו סקירה על השיחות מהצוות שמנהל אותן בישיבה שצפויה להתקיים מחר.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

על פי המקורות, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר דנו בקידום השיחות במהלך פגישתם במצרים עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. גורם ישראלי הוסיף: "מצרים דוחפת לקידום המשא ומתן מכיוון שהיא חושבת שהיא יכולה להשפיע על המהלכים של ישראל ברפיח". יציאתם של שני הבכירים למצרים נערכה ברקע ההכנות המתקדמות של צה"ל לתמרון קרקעי ברפיח וחשש של המצרים מנהירת המוני עזתים לשטחה של מצרים.

בשבוע שעבר קיים ראש ממשלת קטר אל ת'אני מסיבת עיתונאים עם שר החוץ של טורקיה ובה הודיע כי קטר "בוחנת מחדש את תפקידה כמתווכת בין חמאס לישראל". לדברי המנהיג הקטרי,"תפקיד המתווכים מוגבל. הם לא יכולים לקדם דברים שהצדדים עצמם לא מעוניינים בהם. לצערי, ראינו שנעשה עוול למתווכים תוך כדי ניצול אינטרסים פוליטיים". 

בזמן האחרון נמתחה ביקורת מצד בכירים אמריקנים נגד קטר, שהביאה את השגרירות הקטרית בארצות הברית לפרסם הודעה חריגה. בהודעה, הסבירה קטר כי היא משמשת מתווכת לבקשת ארצות הברית בניסיון להביא לרגיעה בין ישראל לחמאס כבר שנים.

הפופולריים