בישראל הביעו תסכול

גורמים ישראלים: ההחלטה האמריקנית לעכב את המשלוח עלולה לסכן את עסקת החטופים

"המהלך האמריקני לעכב משלוח נשק עלול לסכן עסקת חטופים"
שר ההגנה האמריקני אוסטין: "בוחנים סיוע ביטחוני לישראל לטווח הקרוב, עוד לא התקבלה החלטה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

גורמים המעורים בשיחות בין ישראל לארצות הברית הביעו היום (רביעי) בשיחה עם כאן חדשות תסכול עמוק מההחלטה האמריקנית לעכב את משלוח הפצצות. הגורמים הוסיפו כי "המהלך עלול לסכן את עסקת החטופים שנמצאת בנקודה קריטית". לדברי הגורמים ישראל גם אמרה לאמריקנים כי את הלחץ צריך להפעיל על חמאס ולא על ישראל.

שר ההגנה האמריקני אוסטין, התייחס להשהיית משלוחי הנשק האמריקנים לישראל: "אנחנו בוחנים סיוע ביטחוני לישראל לטווח הקרוב, בהקשר לאירועים שמתפתחים ברפיח". השר האמריקני אמר כי משלוח אחד של תחמושת שהיה אמור להישלח לישראל הושהה - אך כי מדינתו לא החליטה באופן סופי על השהיית המשלוחים. אוסטין הוסיף: "ארצות הברית הבהירה מההתחלה שישראל צריכה לקחת בחשבון את האזרחים ברפיח". 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

גורם ישראלי אמר היום ל-NBC שבממשלת ישראל יש "תסכול עמוק" בעקבות ההחלטה של ארצות הברית להשהות חלק ממשלוחי הנשק לארץ, מחשש שכלי הנשק ישמשו בפעולה הצבאית ברפיח. הגורם הוסיף כי בין ישראל לארצות הברית יש מתיחות גבוהה, בעקבות תחושת ההפתעה בישראל מהכרזת חמאס השבוע על קבלת הצעה להפסקת אש.

ביידן נצפה בשעות האחרונות כשהוא יוצא מהבית הלבן, ונשאל בידי עיתונאית האם מדינתו אכן השהתה את משלוחי הנשק לישראל. הנשיא האמריקני התעלם מהשאלה ולא השיב לכתבת.

 

הממשל האמריקני עצר בשבוע שעבר משלוח של 3,500 פצצות לישראל בשל דאגות הומניטריות לגבי פעולת צה"ל ברפיח. גורמים רפובליקנים בקונגרס אמרו לכאן חדשות: "אנחנו יודעים שיש עיכובים במשלוחים - ומנסים להבין כמה. ביקשנו הבהרות מהממשל".

בכיר אמריקני אישר היום לכאן חדשות את השהיית המשלוחים: "אכן עיכבנו משלוח נשק של פצצות, לא קבענו החלטה סופית כיצד להמשיך עם המשלוח הזה. עמדת ארצות הברית הייתה שישראל לא צריכה לפתוח במבצע קרקעי גדול ברפיח". הבכיר הוסיף: "דיונים עם ישראל על הסוגייה ההומניטרית והמבצעית ברפיח נמשכים - ולא התייחסו במלואם לדאגותינו".

הפופולריים