פרסום ראשון

הקשר של מצרים להחלטת ביידן להשהות משלוחי נשק לישראל

הקשר של מצרים להחלטת ביידן להשהות משלוחי נשק לישראל
גורם מצרי חשף בשיחה עם כאן חדשות, כי העמדה האמריקנית התקיפה נגד ישראל בהקשר רפיח, קשורה בחלקה גם למחאה של קהיר. המצרים הפצירו בממשל למצוא פתרון לכוונת ישראל לפעול ברפיח • מצרים הודיעה לישראל כי תשבית את כל המשאיות שהיא מעמידה לטובת הכנסת הסיוע לרצועת עזה - עד שישראל תנקוב בתאריך בו תפתח את מעבר רפיח
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גבול מצרים עזה, ציר פילדלפי
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

בקהיר מחו בחריפות בפני הממשל האמריקני על התנהלות ישראל בימים האחרונים, בהקשר של הפעולה ברפיח. בכאן חדשות פורסם היום (חמישי) בחדשות הערב בכאן 11, כי העמדה האמריקנית התקיפה נגד ישראל בהקשר של רפיח והשהיית משלוחי הנשק, קשורה בחלקה גם למחאה של קהיר - כך על פי כי גורם מצרי המעורה בפרטים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

לדברי הגורם המצרי, בקהיר הטילו על האמריקנים את האחריות להשלכות של ההתנהלות הישראלית. המצרים מסרו לאמריקנים: "עליכם למצוא פתרון לעניין, כיוון שהפעולה ברפיח מחבלת במאמצי התיווך של מצרים להשיג הסכם ויש לה השלכות שליליות גם על הביטחון הלאומי המצרי וגם על התסיסה בתוך החברה המצרית". כלומר על פי המצרים, הפעולה ברפיח מחזקת, בין היתר, את עמדתם של הזרמים הקיצוניים בקרבם.

עוד אמר הגורם המצרי לכאן חדשות, כי על אף ההצהרות הישראליות שמדובר בפעולה מוגבלת - למצרים אינם שום ערובה אמיתית שהפעולה ברפיח לא תהפוך לפעולה גדולה יותר. לכן, הם מקווים שהעמדה האמריקנית התקיפה תניא את ישראל מכך.

אתמול אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בריאיון לרשת CNN כי וושינגטון לא תשלח נשק לישראל אם זו תפתח בפלישה נרחבת ברפיח. לדבריו, "אזרחים נהרגו בעזה בגלל הפצצות האלה ובגלל דרכים אחרות שהם פוגעים בריכוזי אוכלוסיה. הבהרתי שאם הם ייכנסו לרפיח - והם לא נכנסו לרפיח עדיין - אני לא אספק להם נשק שבעבר הם השתמשו בו כדי לפגוע בערים".

חשש ממשבר גם בסיוע ההומניטרי

מצרים הודיעה לישראל כי תשבית את כל המשאיות שהיא מעמידה לטובת הכנסת הסיוע לרצועת עזה - עד שישראל תנקוב בתאריך בו תפתח את מעבר רפיח. כך פורסם הערב לראשונה בכאן חדשות. 

רוב המשאיות שמכניסות סיוע מנמל אל-עריש במצרים לכרם שלום, הן משאיות מצריות - ולכן החלטה זו מצד המצרים עלולה להטיל צל כבד על המאמץ ההומניטרי. הנושא יידון הערב בישיבת הקבינט.

בישראל דנים בהתפתחויות - וביום שאחרי

קבינט המלחמה מתכנס הערב, על רקע הפעילות ברפיח ואיומי הנשיא ביידן. ארה"ב וישראל ניהלו שיחות כדי 'לגדר' את ההגבלות האמריקניות על חימושים בפעילות ברפיח.

בתוך כך, ישראל החלה את הדיונים האסטרטגיים שלה בסוגיית היום שאחרי. לפי מקורות המעורים בנושא, אתמול במהלך ישיבת הקבינט, החלו גורמים רשמיים להציג את המשמעויות העתידיות לגבי הפעילות הישראלית שלאחר המבצע ברפיח.

גורם מדיני אמר לכאן חדשות: "הפעילות ברפיח מחייבת לקבל החלטות אסטרטגיות בנוגע לדרכי הפעולה להמשך. זה לא רק מי ישלוט במעבר רפיח, אלא גם האם ישראל תקדם פעילות של גורמים מקומיים או לא, או תפעיל ממשל צבאי".

עוד נמסר לכאן חדשות כי המל"ל הציג את עיקרי התכנית של ראש הממשלה נתניהו, ואילו בכיר במשרד הביטחון, הציג את פעילות קבוצת העבודה המשותפת לצה"ל, לשב"כ ולמתפ"ש. לא התקבלו החלטות ועל כן הדיון צפוי להימשך היום. עד עתה, נמנע ראש הממשלה נתניהו מלקיים דיון מהותי בסוגיה.

 

הפופולריים