"חמאס ❤️ ביידן": התגובות במערכת הפוליטית נגד דברי הנשיא

"חמאס ❤️ ביידן": התגובות במערכת הפוליטית נגד דברי הנשיא
השר בן גביר עורר היום שוב סערה כשתקף את נשיא ארצות הברית על עצירת משלוחי הנשק לישראל • הנשיא הרצוג: "חובה להימנע מאמירות וציוצים מעליבים הפוגעים באינטרס הביטחוני והלאומי של מדינת ישראל"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נאום ג'ו ביידן בישראל
צילום: צילום: AP

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עורר הבוקר (חמישי) סערה כשהתייחס בחשבון ה-X שלו להצהרת נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בנושא עיכוב משלוחי הנשק לישראל בעקבות המבצע ברפיח. בציוץ כתב בן גביר: "Hamas ❤️ Biden".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

הציוץ של השר בן גביר

נשיא המדינה הרצוג התייחס לציוץ השנוי במחלוקת בטקס לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית: "גם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית, יש דרך לברר את המחלוקת וחובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים הפוגעים באינטרס הביטחוני והלאומי של מדינת ישראל".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב לדבריו של בן גביר נגד הנשיא האמריקני: "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה"ל וכל אזרח במדינת ישראל".

מוקדם יותר הבוקר, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מתח ביקורת גם הוא על הצהרת הנשיא ביידן. "זו אמירה לא פשוטה ומאוד מאכזבת לשמוע מנשיא שאנחנו מוקירים לו תודה מתחילת המלחמה", אמר בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. "אני חושב שזה די ברור שלחץ ומגבלות על ישראל, גם אם הן מבני ברית קרובים, מתפרשים על ידי האויבים - איראן, חמאס וחיזבאללה, כמשהו שנותן להם תקווה". 

השר סמוטריץ' אמר ביחס לדברי הנשיא ביידן: "את עצם ההכרזה על הקמת המדינה נאלצנו לעשות למרות התנגדות נחרצת של מזכיר המדינה בממשל טרומן, ולמרות אמברגו נשק שהטילה ארצות הברית על המדינה שזה עתה קמה. גם את המלחמה הזו אנחנו חייבים להמשיך עד הניצחון, למרות ובמידה מסוימת דווקא בשל התנגדות ממשל ביידן ועצירת משלוחי הנשק".

הפופולריים