המגעים לעסקה

עצירת הלחימה לזמן כפול: דרישת חמאס שיצרה מכשול במו"מ

עצירת הלחימה לזמן כפול: דרישת חמאס שיצרה מכשול במו"מ
על פי דיווחים, ארגון הטרור דרש מישראל הפסקה בלחימה של 12 שבועות ולא שישה שבועות, כפי שדובר בהתחלה • דיווחים בקטר: ישנם מאמצים לחדש את שיחות המו"מ בדוחה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מחאה למען שחרור חטופים
צילום: תומר נויברג, פלאש 90

דיווח ברשת CNN: חמאס דרש מישראל להסכים במסגרת העסקה מראש להפסקת אש של 12 שבועות בלחימה, במקום שישה שבועות. דרישה זו יצרה, על פי שלושה מקורות המעורים בפרטים ששוחחו עם הרשת - מכשול גדול בשיחות המשא ומתן בקהיר.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

בתחילה, דובר על כך שהשלב הראשון של העסקה יימשך שישה שבועות, שבמהלכם ידונו בשלב השני. גם שלב העסקה השני אמור היה להימשך שישה שבועות. כעת, מדווח כי חמאס דורש התחייבות ישראלית מראש של פי שניים שבועות בשלב הראשון.

בתוך כך, העיתון הקטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ישנם מאמצים לחדש את שיחות במשא ומתן בדוחה, בירת קטר, בעוד כמה ימים. עוד דווח כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, וראש ה-CIA, וויליאם ברנס, התקשרו לראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אאל ת'אני, לגבי אפשרות כזו. מקורות מצריים אמרו לעיתון כי בתוך יומיים תהיה שיחת טלפון נוספת בין ביידן לנתניהו כדי לזרז את המו"מ.

המשלחות המדיניות של ישראל, ארצות הברית, קטר וחמאס עזבו אתמול את קהיר אחרי יומיים של מגעים להשגת עסקת חטופים. לפי מקורות המעורים במשא ומתן, ישנם פערים בלתי ניתנים לגישור שהתגלו בימים האחרונים בין הצדדים במהלך השיחות.

 

הפופולריים