"פערים בלתי ניתנים לגישור"

אחרי יומיים של שיחות: המגעים לעסקת חטופים נעצרו בקהיר

אחרי יומיים של שיחות: המגעים לעסקת חטופים נעצרו בקהיר
לפי הדיווחים, המשלחות של ישראל, חמאס והמתווכות עזבו את קהיר • מדובר בפערים בלתי ניתנים לגישור, הערב יוחלט בקבינט על המשך הדרך במגעים • גורם מדיני בכיר לכאן חדשות: "ישראל הגישה הסתייגויות להצעת חמאס"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מטה משפחות החטופים
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשלחות המדיניות של ישראל, ארצות הברית, קטר וחמאס עזבו את קהיר אחרי יומיים של מגעים להשגת עסקת חטופים, כך דווח היום (חמישי). לפי מקורות המעורים במשא ומתן, ישנם פערים בלתי ניתנים לגישור שהתגלו בימים האחרונים בין הצדדים במהלך השיחות. בישראל יוחלט הערב בקבינט על המשך הדרך במגעים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

בערוץ אל-ג'זירה דיווחו לפי מקור המעורה בפרטי המגעים, כי השיחות נעצרו באופן זמני בשל המצב הנוכחי ברפיח. ערוץ אל-קאהירה אל-איחבאריה המצרי דיווח כי המשלחות לא השיגו פריצת דרך בנוגע לחלק מהנקודות שבמחלוקת.

גורם מדיני בכיר אמר לכאן חדשות כי ישראל הגישה הסתייגויות להצעת חמאס. לדבריו: "המשלחת הישראלית בדרכה לארץ והמו"מ הסתיים לפני מספר שעות בהגשת ההסתייגויות של ישראל להצעת חמאס, באמצעות המתווכות". עוד אמר הבכיר המדיני: "ישראל תמשיך בפעולתה הצבאית ברפיח ובעזה כמתוכנן".

מקור בחמאס מסר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי הארגון שלח את המשלחת, לצורך קיבוע עמדת הארגון לפיה לא יהיו שינויים בהצעה אליה הסכים הארגון. לדבריו, צוות הארגון עזב כעת כי אין בידיו סמכויות לבצע שינויים בנוסח, והבהיר לפני עזיבתו כי הוא נאחז בנוסח שעליו הסכים.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, אמר על השיחות: "ראש ה-CIA ברנס עזב את האזור, אבל מתווכים אחרים עדיין ממשיכים בשיחות בקהיר. עזיבת ברנס אינה מסמנת את סוף המשא ומתן. אנו נשארים מעורבים בתקווה שנוכל להשיג הסכם".

אמש דווח כי משלחת המשא ומתן הישראלית, שהייתה בקהיר ביומיים האחרונים, העבירה איתותים שליליים לגבי השיחות שמתנהלות עם המתווכות. בנוסף דווח בכאן חדשות כי במהלך השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ג'ו ביידן, הנשיא הזהיר את נתניהו כי ארצות הברית תעצור את משלוחי הנשק לצה"ל אם ישראל תיכנס לרפיח. לפי גורמים המעורים בפרטים, נתניהו השיב לו: "אם נצטרך, נילחם גם בציפורניים".

הפופולריים