גורמים אמריקנים: ממשל ביידן לא מתכוון להציב תנאים לסיוע הצבאי לישראל, הנשיא מאמין ב"לחץ שקט"

גורמים בארה"ב: ביידן לא יתנה את הסיוע הצבאי לישראל
לדבריהם, בממשל מאמינים ב"לחץ שקט", ומצפים מלכתחילה שהשימוש בנשק המסופק על ידו ישמש את בעלות הברית תחת החוק הבינלאומי
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נאום ג'ו ביידן בישראל
צילום: צילום: AP

ממשל ביידן לא מתכננת להציב תנאים להמשך הסיוע הצבאי לישראל, כך על פי גורמים אמריקנים ששוחחו היום (רביעי) עם CNN. לדבריהם, בממשל מאמינים ב"לחץ שקט", למרות הקריאות מצד מחוקקים דמוקרטים וארגוני זכויות אדם לעשות כן.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

> החטופים שעדיין בשבי חמאס - הרשימה המלאה

הגורמים ציינו כי לארצות הברית אין כוונה לשנות את עמדתה ולהציב "קווים אדומים" סביב העברת הנשק והתחמושת לישראל. הממשל, לדבריהם, מצפה מלכתחילה שהשימוש בנשק המסופק על ידו ישמש את בעלות הברית תחת החוק הבינלאומי. אחד הגורמים ציין כי הנשיא מאמין כי הפעלת לחץ דיסקרטי על הפעולות הישראליות, אפקטיבי יותר מאשר הצבת תנאים ואיום על הפסקת הסיוע הצבאי.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול באירוע גיוס תרומות בוושינגטון, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא יוכל לומר 'לא' למדינה הפלסטינית בעתיד". לדבריו, "נתניהו הוא חבר טוב, אבל אני מאמין שהוא צריך להשתנות".

ביידן תקף את הממשלה הנוכחית והתנהלותה כנורת אזהרה לגבי השאלה הנוגעת ליום שאחרי המלחמה בעזה. "לנתניהו יש את הממשלה השמרנית ביותר בהיסטוריה של ישראל שלא רוצה בפתרון שתי המדינות. ישראל מתחילה לאבד תמיכה בשל הפצצות ללא הבחנה. נתניהו צריך לחזק את ממשלתו כדי למצוא פתרון לטווח ארוך לסוגייה הישראלית פלסטינית", אמר. 

במהלך הלילה, ביידן התייחס לדיווח לפיו ישראל החלה להציף את המנהרות בעזה ואמר כי "נעשו אישושים לכך שאין אף חטופים במנהרות הללו, אך איני יכול לומר זאת בוודאות". הנשיא המשיך ואמר בכנס תורמים הלילה: "מה שאני יודע הוא שכל מוות של אזרח הוא טרגדיה לאומית. ישראל הצהירה על כוונתי להתאים בין מילותיה וכוונותיה לבין מעשים". בישראל לא אישרו רשמית שהמהלך אכן יצא לפועל.

הפופולריים