האיחוד האירופי: ישראל מעודדת רעב ומשתמשת בו כנשק בעזה

האיחוד האירופי: ישראל מעודדת רעב ומשתמשת בו כנשק בעזה
שר החוץ של האיחוד ג'וזף בורל שב ומותח ביקורת חריפה על ישראל בעניין ניהול המלחמה ברצועה. שר החוץ כץ בתגובה: "הגיע הזמן שיכיר לזכותנו להגנה עצמית מפני פשעי חמאס"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל
צילום: אי-פי

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל שב ותקף היום בחריפות את מדיניות ישראל ואת אופן ניהול המלחמה. הפוליטיקאי הקטלוני אמר היום (שני): "ישראל מעודדת רעב ומשתמשת בו כנשק במלחמה בעזה".

בכינוס בבריסל שעסק במשלוח סיוע הומניטרי לעזה אמר בורל: "אנחנו כבר לא על סף רעב בעזה, אנחנו במצב של רעב שמשפיע על אלפי אנשים". הבכיר האירופי הוסיף כי "זה לא מקובל. רעב משמש כנשק במלחמה. ישראל מעודדת רעב".

האלוף במילואים וחבר הכנסת אלעזר שטרן, בתגובה להאשמות: 'ישראל משתמשת בהרעבה כנשק'. זה מה שהיה היום לשר החוץ של האיחוד האירופי, ג׳וזף בורל להגיד. נפגשתי איתו בבריסל לפני כשנה וחצי, הכרתי את התבטאויותיו בעבר וחשבתי לתומי שאולי באמת ניתן להשפיע עליו. יש בעלי תפקידים, שגם במרום תפקידם, מתקשים להיגמל מאנטישמיות ולא שווים שנשקיע בהם דקה".

שר החוץ ישראל כץ פרסם תגובה על דברי בורל בה נאמר: "הגיע הזמן ששר החוץ האירופי יפסיק לתקוף את ישראל ויכיר את זכותנו להגנה עצמית מפני פשעי חמאס". 

בורל נחשב משך שנים לפוליטיקאי אנטי ישראלי והוא הרבה לבקר את ישראל בנושאים שונים עוד לפני מעשה הטבח של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. הוא המשיך בקו זה גם לאחר תחילת המלחמה ובינואר השנה אמר ש"ישראל מימנה את חמאס כדי להחליש את הרשות הפלסטינית". 

הפופולריים