כאן רשת ב

סטודנט ישראלי בקולומביה מסרב לחזור לקמפוס: אנשים מגיעים לשם וקוראים לתלמידים להפוך לשהידים

סטודנט בקולומביה: מפגינים קוראים לתלמידים להיות שהידים
עידו ארבו, סטודנט בקולומביה בעדות קשה בכאן רשת ב: מה שאמרו עלינו ב-33' בגרמניה - אומרים היום בקולומביה • דד-ליין הוצב לפינוי מאהל המחאה הפרו-פלסטינית באוניברסיטת קולומביה • ראש ה-FBI: הארגון לא מנטר את המחאות הפרו-פלסטיניות ברחבי ארה"ב
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מחאה מאהל אוהלים פרו פלסטינים אוניברסיטת קולומביה
צילום: רויטרס

המחאות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים בארצות הברית: נשיאת אוניברסיטת קולומביה דחתה את הדד-ליין שהציבה בפני מארגני מאהלי המחאה בקמפוס לפינוי האוהלים עד 8:00 בבוקר היום (רביעי, שעון מקומי), ולא – יישקלו חלופות אחרות לפינויים. עידן ארבו, סטודנט ישראלי באוניברסיטת קולומביה אמר בריאיון בכאן רשת ב כי יש קריאה בקמפוסים להיות שהידים, להרוג חיילים והפתרון היחידי - לשרוף את תל אביב.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

סטודנט בקולומביה בעדות קשה: "קוראים לתלמידים להיות שהידים"

עידן ארבו, סטודנט באוניברסיטת קולומביה וחזר לארץ בעקבות המחאות, אמר בריאיון לליאל קייזר ושאול אמסטרדמסקי בכאן רשת ב: "אני נמצא בארץ עד להודעה חדשה. זה היה בלתי אפשרית להכיל נפשית מה שקורה שם. כל ההתלקחות הרדיקלית והאנטישמית קרתה בשל כניסת ה-NYPD (משטרת ניו-יורק) לאוניברסיטה לפני חמישה ימים. היו עצבים על נשיאת האוניברסיטה על כך שהיא תומכת ביהודים והיא לא מקבלת את האנטישמיות הזאת, והיא למעשה מאשרת שיש אנטישמיות בקמפוס, והם לא אהבו את זה".

האזינו לריאיון המלא:

 

ארבו הסביר: "ברגע שנכנסו ה-NYPD ולא הצליחו להשתלט על העניין. המחאות גדלו בכמות האנשים פי 8. יש קריאה של רצח חיילים מהקמפוס, כל הישראלים שם הם חיילים. הפיתרון היחיד שלהם זה לשרוף את תל אביב. מי שקורא את הקריאות זה סטודנטים אחרים שקוראים לעצמם תומכי שיחרור פלסטין. זה מזמן לא תמיכה בפלסטין אלא קריאה לטיפול בבעיה הישראלית. מגיעים אנשים לקמפוס ומסבירים למה צריך להיות שהידים ולמה זה הדבר הטוב ביותר בשבילם זה להיות שהידים".

"הצד שתומך בנו הוא פצפון ומאוד פיקח. הצד שלא תומך בנו הוא המון והוא מאוד בור", הסביר ארבו. "כרגע, מכל החברים האמריקנים, האירופאים והמזרח תיכוניים, נשארו לי שניים שהם לא יהודים. פתאום זה מביך להיות חבר של יהודי. 'יש לך כיפה על הראש וזה אנשים שמזיקים לעולם', ככה רואים אותנו. כל מה שאמרו עלינו ב-1933 בגרמניה אומרים עלינו היום באוניברסיטת קולומביה. ראינו מחאות, אבל זה אוניברסיטה נאורה ואפשר לדבר, היום אנחנו כבר נפגעים ומרביצים לנו. אם יש תמיכה מינימלית בישראל, לדוגמא יוסף חדאד הגיע להרצות לנו והוא הותקף בידי מפגינים וזה בוטל. אם היינו משוחחים ככה היינו מקבלים את אותו ה'טיפול' שהוא חטף. היהודים קיבלו המלצה חמה לא להתקרב לקמפוס. חסמו לשי דוידאי את הכניסה לקמפוס. זה משתמע ונראה יותר גרוע ממה שבפועל - בסוף חסמו ליהודי את הכניסה לקמפוס וקראו לסטודנטים להיות שהידים".

המו"מ נמשך: הדד-ליין לפינוי ההפגנה הוארך

כאמור, המשא ומתן בין המוחים להנהלת האוניברסיטה נמשך, כשלפי הדיווחים, הדד-ליין הוארך עד השעה 8:00 בבוקר ולא חצות כפי שהיה קודם לכן וחלף לו.  לפי דיווחים מקומיים, המוחים החלו להעביר את האוהלים שלהם למדשאה אחרת בקמפוס.

צפו בפינוי האוהלים בקמפוס:

מחאות פרו-פלסטיניות של הקמת מתחמי אוהלים נפוצו במקומות נוספים ברחבי ארצות הברית, חלקן גררו מעצרים או הגבלות של המוסדות האקדמיים. ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, אמר בריאיון לרשת NBC שארגונו לא מנטר את המחאות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית, אך משתף מודיעין עם כוחות אכיפת חוק מקומיים כשיש חשש לאיומי אלימות ממוקדים.

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג צייץ: "אני קורא לראשי האוניברסיטאות בחו"ל לנקוט אמצעים נוקשים וברורים כדי להבטיח שכל סטודנטית יהודייה וסטודנט יהודי ירגישו בטוחים בקמפוסים בצפון אמריקה ובכל רחבי העולם. האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה המכוער ואנו עדים לעלייה בתקריות אנטישמיות חריגות גם בקמפוסים. בכל שנה, הסוכנות היהודית משגרת יותר מ-100 שליחות ושליחי קמפוסים להיות משענת תמיכה וסיוע במוקדים המרכזיים בעולם, כדי לטפח מנהיגות יהודית בקרב הסטודנטים ולהעניק להם תחושת בטחון וכתובת. גם עתה, ביתר שאת, אנחנו נמשיך לעקוב ולעשות כל שביכולתנו כדי לסייע לסטודנטים, לתמוך בהם ולהזכיר להם שהם לא לבד".

יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון צפוי לבקר היום באוניברסיטת קולומביה ולפגוש סטודנטים יהודים. ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, טען כי "מסיתים מבחוץ" הם אלה שאחראים לבעיות במחאות הסטודנטים שנערכות במוסדות האקדמיים בעיר. סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס לנשיא המדינה יצחק הרצוג שוחחו בטלפון על המאבק באנטישמיות במדינה. מפגינים רבים ערכו מחאה בסגנון "ליל סדר" ברחובות ניו יורק בקריאה לסנאטור המקומי צ'אק שומר לדחוף להפסקת שליחת הנשק לישראל.

הפופולריים