גרמניה מבקרת את סגירת אל-ג'זירה בישראל: "חופש העיתונות - אבן יסוד"

גרמניה נגד סגירת אל-ג'זירה: "חופש העיתונות - אבן יסוד"
אחרי שהממשלה חתמה על הצווים שיפסיקו זמנית את שידורי הערוץ בישראל, בברלין ביקרו את המהלך: "ההחלטה הישראלית מהווה סימן שגוי לערכי הדמוקרטיה הליברלית"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החוץ של גרמניה ביקר היום (שני) את החלטת הממשלה לסגור את שידורי ערוץ אל-ג'זירה בישראל. בהודעת משרד החוץ בברלין נכתב כי "עיתונות חופשית היא אבן יסוד של דמוקרטיה ליברלית, שחשוב להגן עליה במיוחד בעתות סכסוך, וכי ההחלטה הישראלית מהווה סימן שגוי לערכים אלה".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

הממשלה החליטה אתמול באופן סופי ובפה אחד על סגירת הערוץ הקטרי למשך 45 ימים. שרי המחנה הממלכתי לא השתתפו בהצבעה שנערכה בישיבת הממשלה. לפי דיווח בסוכנויות הזרות, ספקיות הטלוויזיה הישראליות בכבלים ובלוויין החשיכו את שידורי הערוץ. אל ג'זירה הצהירה כי תעתור לבג"ץ נגד ההחלטה, וטענה לכך שסגירתו "פותחת פתח לקונספירציות ומידע כוזב על הנעשה בעזה".

בשבוע השני למלחמה בעזה דיווחנו כי המוסד תומך בסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל, בטענה שהצוותים של הערוץ פוגעים בפעילות צה"ל ומסכנים את הכוחות הלוחמים. על פי מידע שהגיע לידי כאן חדשות נטען כי כתבי אל ג'זירה חושפים את שטחי הכינוס של החיילים בזמן המלחמה בדרום ומיקומים רגישים נוספים.

 

 

הפופולריים