תחקיר בבריטניה: בכירה באיכילוב טענה - החטופים שהשתחררו התבקשו לא לדבר על התעללות מינית

בכירה באיכילוב: החטופים התבקשו לא לדבר על התעללות מינית
עיתון הטלגרף הבריטי ערך תחקיר על אודות ההתעללות המינית שביצעו מחבלי חמאס בשבת השחורה - ובעקבותיו הסיק: אירועי האלימות המינית לא ייחשפו במלואם לעולם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קיבוץ בארי
צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בעקבות התחקיר של הניו יורק טיימס שפורסם בשבוע שעבר ועסק באלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, עיתון הטלגרף הבריטי פרסם היום (ראשון) תחקיר המשך המסתמך על העדויות, המקרים שנחשפו ואופן חקירת האירועים. במסגרתו, מנהלת המערך הפסיכיאטרי בבית החולים איכילוב, ד"ר איתן, אמרה כי חלק מהחטופים ששוחררו משבי חמאס עברו התעללות מינית - אך התבקשו על ידי הרופאים שלא לדבר על כך בציבור כדי לא לעורר בהם טראומה. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

החטופים שעדיין בשבי - הרשימה המלאה

ההערכה המרכזית של הטלגרף הינה כי מקרים רבים של אלימות מינית לא ייחשפו לעולם. זאת, בשל מקרי האונס הרבים, מספר השורדים המועט, הזמן בו החלה החקירה והתנהלות לאחר מציאת הקורבנות וקבורתם. עוד העריכו בעיתון כי ישנם לפחות עשרה קורבנות אלימות מינית ששרדו את המתקפה, אך טרם סיפרו את שחוו. גורם המעורה בפרטים מסר לעיתון הבריטי כי ישנה מתיחות גוברת בין בתי החולים שטיפלו בחטופים ששוחררו לבין המשטרה שדוחקת בהם לספק עדות על האלימות המינית שחוו.

בנוסף, טוענים בטלגרף כי בישראל סרבו לעסוק בסוגיית האלימות המינית בשבועיים הראשונים למלחמה - הן בשל אופיה היהודי של המדינה בה לא נוטים לדון בפומבי בנושאי אלימות מינית ואונס, והן בשל חוסר ההשלמה עם העובדה שאירוע בממדים כה גדולים התרחש בישראל. טענה זו מבוססת על שיחות שבוצעו עם אנשי עזרה ראשונה שהגיעו לזירות ומצאו את קורבנות האלימות המינית, ועם גורמים ישראלים המעורים בחקירות האירועים. 

הפופולריים