כאן רשת ב

שליחת האו"ם שביקרה בעוטף הזדעזעה: "בלי לראות ולשמוע - אי אפשר להכיל את זה"

שליחת האו"ם שביקרה בעוטף הזדעזעה: "אי אפשר להכיל את זה"
נציגת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית שהגיעה לקיבוץ בארי, המריאה היום מישראל לקראת כתיבת הדוח. בכירת משרד החוץ התלוותה אליה: "מ-7 באוקטובר היא הייתה דבוקה לטלוויזיה, היא הבינה שהיה פה אירוע בסדר גודל אחר"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שליחת האו"ם לנושאי אלימות באזורי סכסוך, פרמילה פאטן
צילום: דוברות זק"א

האלימות המינית ב-7 באוקטובר: שליחת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית באזורי סכסוך, פרמילה פאטן, סיימה היום את ביקורה בישראל לקראת חיבור הדוח על אירועי האלימות המינית בשבת השחורה. נינה בן עמי, ראש חטיבת ארגונים בין-לאומיים במשרד החוץ, התלוותה אליה במהלך ביקורה וסיפרה בריאיון בתוכנית "סדר יום" על הזעזוע מהמראות והעדויות: "ההגעה לשטח עשתה לה משהו אחר, היא אמרה שהעולם לא יכול להבין מה שקרה פה".

 הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

האזינו לריאיון המלא עם נינה בן עמי בכאן רשת ב

"הזמנו אותה לביקור בישראל מיד אחרי אירועי 7 באוקטובר, כי הבנו שנצטרך שתהיה עדות לאומית והיסטורית לזוועות שבוצעו כאן", סיפרה בן עמי. "באו איתה צוות של עשרה אנשים שממשיכים את הביקור גם בשבוע הבא כדי להעמיק בעדויות ובחומר שאליו נחשפו - לטובת הדוח. הדוח נבנה על בסיס המתודולגיה של האו"ם שדורשת שיהיו כמה מקורות על כל מקרה. הם מאוד מקצועיים ומחויבים".

הביקור בארץ זיעזע אותה. "היא הייתה בקיבוץ בארי, במקום בו התקיימה מסיבת הנובה וראתה את סרט הזוועות של 47 הדקות", סיפרה בן עמי. "היא נפגשה עם עדים ואנשי זק"א ויצאה מזועזעת ממה שראתה ושמעה. היא מספרת שמאז 7 באוקטובר היא הייתה דבוקה לטלוויזיה. היא הבינה שהיה פה אירוע בסדר גודל אחר. עד כמה שהיא למדה וראתה - ההגעה לשטח עשתה משהו אחר, היא אמרה שהעולם לא יכול להבין מה שקרה פה, עד שאתה מגיע רואה ושומע אתה לא יכול להכיל את זה".

על ההגעה בצל הביקורת החריפה שהטיח המזכ"ל גוטרש בישראל במהלך המלחמה: "לאורך הדרך הוא היה מאוד בעייתי מבחינת היחס לישראל, בלשון המעטה. יחד עם זאת, הנציגה פאטן היא עורכת הדין שכותבת דוח שנתי על 25 מקומות בעולם, והגיעה לפני כדי להיפגש ולהתרשם באופן אישי ממה שקרה פה, כדי שבפעם הראשונה תהיה התייחסות למה שקרה פה. לא יכול להיות שיהיה דוח כזה וידלגו על מה שהיה בישראל".

הפופולריים