כאן רשת ב

רמי לוי: "המונופול הכי חזק והגורם העיקרי ליוקר המחיה - זו המדינה"

רמי לוי: "המונופול והגורם ליוקר המחיה - זו המדינה"
הבעלים של רמי לוי שיווק השיקמה הסביר ש"הכוח נמצא בידיי הצרכנים", ועליהם לקנות את המוצר הזול שנמצא בין מגוון המוצרים שעל המדף, ולא רק את המוצר האהוב כדי להילחם בהעלאת המחירים המתמשכת - שתגיע לשיאה לאחר חג הפסח
author מחבר KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רמי לוי, יוני 2023
צילום: יונתן שאול, פלאש 90

רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השיקמה דיבר הבוקר (חמישי) בריאיון לכאן רשת ב על עליית המחירים המתמשכת. "המונופול הכי חזק והגורם העיקרי ליוקר המחיה - זו המדינה. גם בעולם המחירים עולים, בישראל במיוחד, העלאת המחירים מתבטאת גם בארנונה, בדלק ובחשמל, ואין איך לברוח", אמר לוי.

> הווטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

האזינו לריאיון המלא עם רמי לוי בכאן רשת ב

לדבריו, אם הצרכן הישראלי יעשה את הקנייה שלו בצורה חכמה, הוא יכול לחסוך הרבה יותר, אך הדבר מצריך ממנו לא לקנות את המוצר המוכר והאהוב. "אם המוצר מתייקר, שלא יקנו אותו. יש מגוון מוצרים על המדפים, שיקנו רק את מה שזול. מי שהעלה מחיר ולא בצדק, ייראה שלא רוכשים את המוצר, ולכן המחיר ירד".

רמי לוי, שטראוס, שופרסל, יוחננוף ועוד חברות רבות, חילקו דיבידנדים בשווי של מאות מיליוני שקלים, וזאת לאחר שהעלו את מחירי המוצרים שהם משווקים לצרכנים. את לוי זה לא ריגש: "לקחת דיבידנד זה טוב כי גם אנחנו מרווחים מזה וצריכים לשאוף שכל העסקים ירוויחו כסף ויחזקו את הכלכלה, אבל לא להגזים".

אחרי חג הפסח יתייקרו מוצרי החלב המפוקחים, וגם חברות ייבוא רבות כמו דיפלומט יעלו מחירים. "נגד המוצרים המפוקחים אין מה לעשות, אלה מחירים בסיסים. ברשת נבוא לקראת הצרכן ונעשה הנחה למחיר המפוקח. הכוח בידיים של הצרכן, אם הוא רואה מוצר יקר, יש גיוון רחב על המדף, שיקח מוצר אחר". 

הפופולריים