פחות משבוע לאירוויזיון

אזהרת המסע למאלמו הוחמרה: "לשקול את חיוניות הנסיעה"

אזהרת המסע למאלמו הוחמרה: "לשקול את חיוניות הנסיעה"
על רקע התגברות המחאות בעיר וקריאות גורמי ג'יהאד עולמי לפגוע בישראלים וביהודים ברחבי העולם, המל"ל סימן את העיר השוודית כבעלת "סיכון בינוני"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הפגנות נגד ישראל, מאלמו, שוודיה, אירוויזיון
צילום: רויטרס

המטה ללוחמה בטרור הודיע היום (חמישי) על החמרה באזהרת המסע על העיר מאלמו שבשוודיה. העיר, שתארח בשבוע הבא את אירועי האירוויזיון, צפויה להפוך למוקד עבור תיירים, בהם לא מעט ישראלים. במטה הבהירו למבקרים הישראלים בעיר כי לא ישראל לא תספק להם אבטחה ייעודית והמליצו "לשקול רק נסיעות חיוניות".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

החשש שמעסיק את מערכת הביטחון הישראלית סביב מאלמו נובע מהנוכחות המובהקת של גורמי טרור בעיר, שעלולים לנצל את המחאות והאווירה האנטי-ישראלית ששוררת בה בעקבות המלחמה בעזה כדי לממש פגיעה בישראלים שיגיעו לאירוויזיון. השלטונות השוודים הודיעו על הגברת אמצעי האבטחה במאלמו. 

בתוך כך, המטה לביטחון לאומי הודיע כי יפעיל את יישומון פיקוד העורף בעדכון אזרחים ישראלים השוהים בעיר בהנחיות ההתנהגות בעת מצב חירום. "השימוש ביישומון יאפשר קבלת הודעות בזמן אמת מטעם המטה לבטחון לאומי בעיר מאלמו שבשוודיה בלבד, בין התאריכים 2 עד 12 במאי 2024, בכפוף להערכת המצב", נכתב בהודעת המטה. מדובר במהלך ייחודי שהותאם לאירוע האירוויזיון בלבד.

אזהרה המסע הוחמרה מרמה 2 שמוגדרת כ"איום מזדמן" לרמה 3 - "איום בינוני". ההמלצה לישראלים שמתכוונים להגיע למאלמו היא לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהיה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון וכפוף להערכת מצב. במל"ל ביקשו להדגיש כי הישראלים בעיר מתבקשים להוריד את יישומון פיקוד העורף ולהתעדכן בהודעות בזמן אמת במקרה של אירוע חריג.

רמות אזהרות המסע

  • רמה 1 (ללא אזהרה): מומלץ לנקוט באמצעי זהירות רגילים
  • רמה 2 (איום מזדמן): מומלץ לנקוט באמצעי זהירות מוגברים
  • רמה 3 (רמת איום בינונית): מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות
  • רמה 4 (רמת איום גבוהה): אין להגיע למדינה זו ובמקרה של שהייה יש לעזוב את המדינה בהקדם
  • אזהרת מסע משולבת: מדינה בה קיימים מרחבים בעלי רמות סיכון שונות. יש לקרוא בעיון את ההמלצות

חוץ ממאלמו, לאלו עוד מקומות בעולם אסור לנו להתקרב? המדינות שאסורות לכניסה לאזרחים ישראלים על פי החוק הן לבנון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן. בישראל מזהירים גם ישראלים בעלי אזרחות כפולה מביקור במדינות אלה, גם לא בטיסות קונקשן, בשל סיכון גבוה לאירועי חטיפה או פגיעה. רמת אזהרות המסע לא השתנתה מאז העדכון האחרון בדצמבר 2023, אך ההנחיות נותרו בעינן.

הפופולריים