כאן רשת ב

סיבת ההודעה על הירצחו של ליאור רודאיף: סרטון חדש שנחשף

סיבת ההודעה על הירצחו של ליאור רודאיף: סרטון חדש שנחשף
מנהל שערי צדק וחבר הוועדה לבחינת מצב החטופים חשף בריאיון: "בשבוע האחרון המודיעין של הצבא הצליח לקבל חומרים שונים, חלקם מצולמים. קבענו מוות של יותר מ-30 אנשים, בין היתר הודות לחומרים חזותיים" | האזינו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ליאור רודאיף
צילום: פייסבוק

פרופ' עופר מרין, מנהל בית החולים שערי צדק וחבר הוועדה לבחינת מצב החטופים, חשף הבוקר (רביעי) בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" כי ההודעה על הירצחו של החטוף ליאור רודאיף היא בעקבות סרטון חדש שהגיע בסוף השבוע האחרון. "מדובר בחומרים חדשים לגמרי. לא מעט חומרים מצולמים שהגיעו בשבוע הזה, סרטון שלא היה קודם. אנשי חמאס עסקו מאוד בתיעוד - הצטלמו עם מצלמות גו פרו ומצלמות אחרות", חשף מרין.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

"יש מצלמות אבטחה בתוך עזה, וככל שצה"ל התקדם והגיע לחומרים בין ממקומות או מאנשים הגיעו חומרים מצולמים. הוועדה קבעה לצערי מוות של יותר מ-30 אנשים, כולם היו בין היתר הודות לחומרים חזותיים. אנחנו מקבלים חומרים חדשים כל הזמן", הוסיף.

האזינו לריאיון המלא עם פרופ' עופר מרין בכאן רשת ב

המקרה הזה מצטרף לעוד מקרה מיום חמישי שעבר של החטוף דרור אור. "יש אנשים שלא היה לגביהם שום מידע מאז שהמלחמה נפתחה ומשפחות שלמות נמצאות בחוסר ודאות מוחלט. בשבוע האחרון המודיעין של הצבא הצליח לקבל חומרים שונים, חלקם מצולמים. הוועדה לא תקבע מוות בלי שיש חומרים מצולמים אמינים".

על פעילות הוועדה סיפר: "היא הוקמה כשבוע אחרי תחילת המלחמה מתוך הבנה שאנחנו לא מקבלים שום מידע מחמאס מי נחטף ובאיזה מצב הוא. קיבלנו דיווחים של אנשים וראינו צילומים במצלמות אבטחה ביישובים שחלק מהחטופים נגררו כגופות, והיה ברור בשלב מוקדם. לקח למדינה זמן להבין את ההיקף שמתוך 240 אנשים, חלק מהאנשים נחטפו כגופות ואינם בין החיים".

"אנחנו מחוייבים ברמה הערכית והנפשית לשתף את המשפחות בכל מידע שיש, וכשוועדה יושבת – זו ישיבה של שעות על חומרים. יושבים ומנתחים ועוברים שוב ושוב, אנחנו מעבירים את הממצאים ומנסים להיות חדים כי המטרה של הוועדה להתיר ספקות. ככל שאנחנו יכולים להגיע להחלטות חדות אז אנחנו מעבירים"

חברי קיבוץ ניר יצחק התבשרו אמש על הירצחו של החטוף ליאור רודאיף בן ה-61. רודאיף, חבר הקיבוץ, היה נהג אמבולנס. עקבותיו נעלמו ב-7 באוקטובר ומאז הוגדר "ככל הנראה חטוף". גופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. בשבי חמאס ישנם 132 חטופים ישראלים, 38 מהם אינם בין החיים.

הפופולריים