נקודת המפנה?

המסר של נתניהו לשרי הליכוד: בלי חוק הגיוס - אין ממשלה

המסר של נתניהו לשרי הליכוד: בלי חוק הגיוס - אין ממשלה
ראש הממשלה הבהיר כי לא יוותר על התוכנית לגיוס חרדים לצה"ל שצפויה לעלות לאישור השבוע
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גיוס, חרדים, לשכת גיוס, חוק הגיוס
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הצטרפו להבוקר הזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מסר לשרי הליכוד והבהיר כי לא יוותר על חוק הגיוס. כך פורסם הבוקר (שני) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב. לדברי נתניהו, בלי החוק אין ממשלה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ איים אתמול שהמחנה הממלכתי תפרוש מהממשלה אם יעבור חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית: "העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור. העם לא יוכל להשלים איתה, הכנסת לא תוכל להצביע בעדה, וחבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור".

גנץ הוסיף: "אני קורא לשרי הליכוד וחברי הכנסת - השמיעו קולכם, אל תישאו את אות הקין הזה. אני פונה למנהיגי המפלגות החרדיות כמי שאין לו ספק בחשיבות לימוד התורה ושימור מורשת ומסורת ישראל - אל תנסו להעביר חוק לא נכון, שהעם כולו לא יכול לשאת".

אגף התקציבים באוצר פרסם חוות דעת חריפה נגד חוק הפטור המתגבש. בחוות הדעת נכתב: "גיל פטור הגבוה, העומד על 35, צפוי ליצור נזק ארוך טווח למשק הישראלי ולכלכלה הישראלית". באגף התקציבים אומדים את העלות הכלכלית של הארכת שירות הסדיר והמילואים בעשור הקרוב ב-104 מיליארד שקלים. הם אומרים כי גיוס האוכלוסיה החרדית היה מאפשר לקצר את שירות החובה ב-7 חודשים לכל המשרתים ולחסוך כ-1.7 מיליארד שקלים בשנה.

חוק הגיוס החדש של הממשלה צפוי לעלות לאישור השרים כבר ביום שלישי הקרוב. בחדשות הערב בכאן 11 נחשפו פרטי התוכנית. שר הביטחון יואב גלנט, המתנגד לתוכנית, לא יהיה נוכח בהצבעה בשל העובדה כי באותו הזמן הוא צפוי להיות בביקור בארצות הברית. 

החלטת הגיוס תכלול בין היתר קביעת מכסות גיוס בידי הכנסת, טווח זמן של שנה לעמידה במכסות אלו - והארכה במידת הצורך. אי עמידה ביעדים לגיוס חרדים תגרור סנקציות כלכליות שייכנסו לתוקף בעוד שלוש שנים - ובאופן יחסי לעמידה ביעדים.  

הפופולריים