המשא ומתן לעסקת חטופים: רה"מ נתניהו הסכים להצעות להן התנגד בעבר

המו"מ לעסקה: נתניהו הסכים להצעות להן התנגד
גורם מדיני מסר על המשא ומתן כי "יש פוטנציאל להתקדמות בימים הקרובים" • בכירים ישראלים שמעורים בנושא הוסיפו: "המשלחת הישראלית הציגה למתווכות עמדה גמישה יותר בעניין החזרת התושבים לצפון הרצועה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מיצג תמונות של חטופים ביער ירושלים
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן לעסקת חטופים אמרו היום (שני) לכאן חדשות כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להצעות חדשות, להן הוא התנגד בעבר, בהקשר של החזרת תושבים לצפון רצועת עזה". ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר צפויים להצטרף לשיחות גם הם, זאת בהתאם לתשובת חמאס להצעה החדשה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

גורם מדיני מסר בנושא: "יש אפשרות לפריצת דרך, אך כרגע זה תלוי בחמאס". עוד הוא ציין כי "אם חמאס מעוניין בעסקה - אפשר להתקדם. הלכנו כברת דרך גם הפעם, יש פוטנציאל להתקדמות בימים הקרובים". אל דבריו נוספו בכירים ישראלים נוספים המעורים בנושא, שהסבירו כי "המשלחת הישראלית בקהיר הציגה למתווכות עמדה עדכנית וגמישה יותר בעניין החזרת התושבים לצפון רצועת עזה".

אתמול בישיבת קבינט המלחמה, עסקו בשאלת התגמשות ישראל במשא ומתן ובחנו פשרה בעניין העזתים שישובו לצפון עזה - כמו גם בנוכחות הישראלית במסדרון שחוצה את הרצועה. לפי גורמים המעורים בנושא, הצפי הוא שהשיחות לא יימשכו בשל התעקשות חמאס.

חמאס דרש ששחרור חטופים יתבצע בפעימות ובפריסה רחבה לאורך ששת שבועות הפסקת האש - כך שחטופים ישוחררו מדי כמה ימים, ולא באופן רצוף. כלומר, אם תתרחש עסקה - חלק מהחטופים ששפויים להשתחרר, ימצאו עצמם בשבי גם במהלך חג הפסח.

הפופולריים