כל הנתונים

סקר כאן חדשות: מה חושב הציבור על הקדמת הבחירות - ומי אשם במחדל?

סקר: מה חושב הציבור על הקדמת הבחירות - ומי אשם במחדל?
לפי הסקר רוב הציבור חושב שראשי המערכת המדינית והביטחונית לא יכולים להישאר בתפקידם אחרי המלחמה. במנדטים – המפלגות הגדולות ללא שינוי, בן גביר מתחזק וסער נחלש
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בית שרוף בקיבוץ בארי לאחר טבח 7 באוקטובר
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר כאן חדשות שנערך היום (ראשון) מעלה כי הציבור חושב שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האחראי העיקרי למחדל ב-7 באוקטובר. בסקר, שנערך חצי שנה אחרי תחילת המלחמה ופורסם בחדשות הערב בכאן 11, עולה כי רוב הציבור חושב שראשי המערכת המדינית והביטחונית לא יכולים להישאר בתפקידם, עוד לפני ועדת החקירה הממלכתית. בנוסף, 66% מהציבור השיב כי יש להקדים את הבחירות.

לפי הסקר שנערך על ידי מכון "קאנטאר" של דודי חסיד, על מדגם של 601 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה בדגימה אינטרנטית, 44% השיבו כי יש לקיים בחירות תוך כמה חודשים. 22% ענו שיש לקיים את הבחירות במהלך השנה הבאה ו-26% ענו שיש לקיים את הבחירות רק במועדן. 

בשאלת האחראי למחדל - 45% מהנשאלים ענו שזה ראש הממשלה בנימין נתניהו, 35% חושבים שזה באחריות הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ רונן בר ו-3% בלבד טענו ששר הביטחון גלנט נושא באחריות למחדל. הנסקרים נשאלו על תפקוד הגופים השונים במלחמה שהחלה לפני חצי שנה. 29% ענו שתפקוד ראש הממשלה טוב, 68% השיבו שנתניהו מתפקד בצורה לא טובה ו-3% ענו שהם לא יודעים. בנוגע לרמטכ"ל, 51% ענו שהם מרוצים מתפקודו של הרצי הלוי, 41% ענו שהוא לא מתפקד טוב במהלך המלחמה ו-8% השיבו שהם אינם יודעים. 

בנוגע לשאלת התפטרותו של נתניהו בעקבות המחדל, 42% ענו שכן – ומייד, 29% השיבו שנתניהו צריך להתפטר אחרי סיום המלחמה. כמו כן, 21% אמרו שנתניהו לא צריך להתפטר ו-8% לא יודעים. שאלה דומה נשאלה גם בנוגע לרמטכ"ל. 22% אמרו שהוא צריך להתפטר מייד, 54% ענו שהלוי חייב להתפטר אחרי המלחמה ו-12% מתנגדים להתפטרות הלוי. 12% ענו שהם לא יודעים.

השאלה האחרונה עסקה בראש אמ"ן אהרון חליווה. האם הוא צריך להתפטר? 38% אמרו שהוא צריך להתפטר מייד
42% אומרים שראש אמ"ן צריך להתפטר עם סיום המלחמה ו-5% מתנגדים להתפטרותו. 15% ענו שהם לא יודעים. אלה הנתונים מיכל חצי שנה אחרי המלחמה.

סקר מנדטים: בן גביר מתחזק, סער נחלש

לפי הסקר, המפלגות הגדולות נשארו ללא שינוי ביחס לסקר הקודם שנערך ב-13 במרץ. המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ עדיין המפלגה הגדולה עם 30 מנדטים. הליכוד נשארה יציבה גם היא עם 21 מנדטים ויש עתיד עם 14 מנדטים. 

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מתחזקת בשני מנדטים ביחס לסקר הקודמת ועומדת על 10 מנדטים. יחד איתה ישראל ביתנו, שמאבדת מנדט אחד, וש"ס, שגם הן עם 10 מנדטים כל אחת.

יהדות התורה נשארת על 7 מנדטים. כמו גם חד"ש-תע"ל ורע"ם שעומדות על 5 מנדטים כל אחת לפי הסקר. בנוסף מרצ עם 4 מנדטים ותקווה חדשה של גדעון סער יורדת ל-4 מנדטים ונמצאת על סף אחוז החסימה. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: הציונות הדתית – 2.7%, מפלגת העבודה מתחזקת מעט – 2.4% ובל"ד – 1.8%. 

מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 3,167, טעות הדגימה: +- 4.0%

הפופולריים