דיווח

ארה"ב הסכימה לתוכנית הישראלית למבצע ברפיח - בתמורה לתגובה מוגבלת נגד איראן

ארה"ב הסכימה למבצע ברפיח - תמורת תגובה מוגבלת נגד איראן
המקור המצרי ציין שבמסגרת ההכנות של מצרים לפעולה ישראלית ברפיח הוגברה יכולת הקליטה של מחנות העקורים בח'אן יונס וכמות הסיוע שנכנסת עלתה. בממשל האמריקני הכחישו את הדברים בשיחה עם כאן חדשות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רפיח, רצועת עזה - 06.12.23
צילום: רויטרס

מקור מצרי חשף הבוקר (חמישי) לעיתון הפרו קטרי אלערבי אלג'דיד כי הממשל האמריקני הסכים לקבל את התוכנית של ממשלת ישראל לפעולה ברפיח - בתמורה לכך שישראל לא תתקוף בצורה נרחבת באיראן. גורמים אמריקנים מסרו הלילה לרשת ABC כי ישראל לא צפויה לבצע תקיפה נגד איראן עד אחרי חג הפסח. על פי הפרטים שמסרו, ישראל התכוננה לתקיפות תגמול נגד איראן בלפחות שני לילות בשבוע האחרון - אך ביטלה אותן.

גורמים בממשל ביידן הכחישו את הדברים בשיחה עם כאן חדשות וטענו: "ישראל וארצות הברית מעולם לא דנו במתן באור ירוק לפעולה רפיח בתמורה לפעולה ישראלית מוגבלת נגד איראן".

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

התגובות הפוטנציאליות שנבחנו בקבינט המלחמה כוללות אפשרויות רבות. החל מתקיפת שלוחות איראניות באזור, אך לא על אדמת איראן, ועד מתקפת סייבר פוטנציאלית. 

המקורות המצרים, חשפו לעיתון הפרו קטרי שהכוחות המצרים בצפון סיני נמצאים במוכנות מלאה לאורך הגבול עם רצועת עזה, במסגרת התוכנית להתמודדות עם תרחיש פלישת כוחות צה"ל לרפיח. המקור המצרי הוסיף, שהכוחות המצרים העלו כוננות מיום שני שעבר, לאחר מגעים שקיימו עם ישראל הקשורים להכנות של ממשלת ישראל לפעולה צבאית ברפיח.

המקור המצרי ציין, שבמסגרת ההכנות של מצרים לפעולה ישראלית ברפיח, הוגברה יכולת הקליטה של מחנות העקורים בעיר ח'אן יונס, עליהן מפקח הסהר האדום המצרי וכמות הסיוע שנכנסת אליהן - עלתה בתיאום עם ישראל.

גורם ישראלי אמר כי ישראל תתקשה לממש את התגובה המקורית שתוכננה ואושרה מראש למתקפה האיראנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להמתין לשיחה עם הנשיא ביידן בנושא והתגובה כבר לא תהיה מה שתוכנן מכיוון שהרגישות המדינית התגברה. תהיה תגובה, אבל ככל הנראה היא תהיה שונה ממה שתוכנן ושונה מאיך שהיה צריך לפעול מייד בלילה שבין שבת לראשון. כך פורסם אתמול בחדשות הערב בכאן 11.

במסגרת הלחץ על ישראל להימנע מתגובה חריגה, דיפלומטים ששוחחו עם בכירים ישראלים אמרו "אף אחד לא מבטיח שנצליח למנוע ב-100% את המתקפה האיראנית הבאה". דיפלומטים מערביים מסרו לכאן חדשות כי "ההבנה היא שישראל תגיב, השאלה איך מוודאים שהתגובה לא תביא להסלמה רחבה".

שרי החוץ של בריטניה וגרמניה לא הטילו וטו על תגובה ישראלית, אך דיברו על רצון שלא להסלים את המצב - כך פורסם אתמול בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב. שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, המבקר בימים אלה בישראל, אמר כי "ברור שישראל החליטה להגיב למתקפה האיראנית", וכי הוא "מקווה שהיא תפעל בדרך שתגרום כמה שפחות להסלמה".

הפופולריים