סיבוב פרסה?

דיווח: ארצות הברית חוזרת בה מהכוונה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

דיווח: ארה"ב החליטה שלא להטיל סנקציות על נצח יהודה
למרות "הפרות חמורות של זכויות אדם" - הגדודים ימשיכו להיות זכאים לקבל סיוע צבאי אמריקני
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
לוחמי יחידת נצח יהודה בגבול עזה, 20.10.23
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארצות הברית החליטה לחזור בה מכוונתה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה. על פי הדיווח שפורסם היום (שישי) ברשת ABC, ההחלטה התקבלה למרות שבצה"ל שלושה גדודים שביצעו "הפרות חמורות של זכויות אדם" נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית, והגדודים ימשיכו להיות זכאים לקבל סיוע צבאי אמריקני.

ב-ABC מציינים כי הערכה עדכנית זו של הממשל טרם פורסמה, אך היא נכתבה במכתב ששלח שר החוץ אנתוני בלינקן ליו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון. במכתב צויין כי ישראל נקטה אמצעים המטרה להתמודד עם בעיית הפרות זכויות האדם שהעלו האמריקנים, וכי ממשלת ישראל הציגה מידע חדש בקשר לסטטוס של היחידה הצה"לית, וכעת שתי המדינות יפעלו יחד בעניין.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מקור שמעורה בהליך העברת הנשק האמריקני לישראל סיפר כי לארצות הברית ולישראל יש הסכם מיוחד ולפיו ארצות הברית מתייעצת עם ישראל בטרם מתקבלות החלטות הקשורות להעברת סיוע זר, וכי מגעים כאלה אכן התקיימו.

הכוונה האמריקנית להטיל סנקציות על גדודים בצה"ל הפתיעה מאוד את ישראל והדאיגה גורמים רבים בימים האחרונים. שר הביטחון יואב גלנט התבטא בנושא וביקש להעביר מסר ש"פגיעה בגדוד אחד היא פגיעה בכל מערכת הביטחון, זו לא הדרך לנהוג עם שותפים". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל! בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי".

כזכור, הדיון בנושא העיצומים האמריקנים על גדודי צה"ל הגיע לאחר שהאיחוד האירופי הטיל סנקציות על ארגון להב"ה ונוער הגבעות וכן על ארבעה מתנחלים, בטענה להפרת זכויות אדם של פלסטינים ביהודה ושומרון. לפי הודעת האיחוד, "האישיות והישויות המופיעים ברשימה אחראים להפרות חמורות כגון עינויים ויחס לא אנושי, וכן להפרת זכות הקניין והחיים הפרטיים והמשפחתיים של פלסטינים".

 

הפופולריים