דיווח

חמאס הודיע שיבחן את הצעתה הרשמית של ישראל להפסקת אש

חמאס הודיע שיבחן את הצעתה הרשמית של ישראל להפסקת אש
רוב הדרג המדיני תמך במתווה המצרי, לפיו ישוחררו בין 20 ל-40 חטופים. רה"מ ביקש לבחון עסקה כוללת • גורם מעורה בפרטים: ניתן להגיע לעסקה "תוך ימים" • במערכת הביטחון זועקים: "זו ההזדמנות אחרונה להחזיר חטופים"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברויטרס דיווחו הלילה (שבת) כי ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה, לפיה קיבל לידיו את תשובתה הרשמית של ישראל במגעים להפסקת אש, ויבחן את ההצעה שהוצגה לפניו מהמתווכות - קטר ומצרים. לפי הדיווח, את הדברים אמר סגן מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

בתוך כך, בכאן חדשות דווח אמש כי במערכת הביטחון ורוב הדרג המדיני תמכו בעסקה לפי המתווה המצרי, שלפיו ישוחררו בין 20 ל-40 חטופים תמורת הפסקת אש של יום או קצת יותר בעבור כל חטוף משוחרר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת זה - מסתייג מעסקה חלקית, ומעוניין בעסקה כוללת.  

עסקה כוללת אינה על השולחן, בין השאר משום שבמסגרתה ידרוש חמאס את סיום המלחמה, דרישה שישראל מתנגדת לה. לדברי גורם מעורה בפרטים, ניתן להגיע לעסקה "תוך ימים". 

בדיונים הביטחוניים עלה כי חמאס לא הציב דרישה של הפסקה בלחימה בשלב הראשון של העסקה. מקור ישראלי שמעורב במשא ומתן אמר כי מספר החטופים שנידון במשא ומתן נוגע לאלו שישוחררו בשלב הראשון. לדבריו, על כל חטוף שחמאס ישחרר - יחול יום נוסף של הפסקת אש.

בתוך כך, כפי שדווח בכאן חדשות, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן החליט להקדים את ביקורו לישראל. בלינקן היה אמור לבקר בסוף השבוע הבא, אך ביקורו הוקדם ליום שלישי. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי ארצות הברית עדיין מטילה וטו על הפעולה הישראלית ברפיח, שכן היא תפגע משמעותית בסיכויים להפסקת אש ולהסכם לשחרור חטופים.

בד בבד, במערכת הביטחון הביעו חשש אמיתי מהאפשרות לשחרר חטופים אם ישראל תפתח במבצע ברפיח. גורמים במערכת הביטחון אמרו לכאן חדשות כי מדובר ב"הזדמנות האחרונה" להחזיר את החטופים. "או שמחזירים את החטופים בעסקה שתדחה את הכניסה לרפיח - או שנכנסים למלחמה ברפיח, ומשאירים אותה כמו שהשאירו את צפון ומרכז הרצועה לאנשי חמאס", קבעו הגורמים.

מוקדם יותר היום איים שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בפירוק הממשלה - אם ישראל תסכים לעסקת החטופים במתווה המצרי. "העסקה המצרית - כניעה ישראלית מסוכנת, וניצחון נורא לחמאס", כתב השר ברשת X. "הכנף השמאלית בממשלה שדוחפת אליו, מבקשת לעצור את המלחמה באמצע - ובטרם הושגה מטרתה: להשמיד את חמאס, ולחזור לימי ה'הסדרים המדיניים'. הרי האסון שבסופם (הוא) הקמת מדינת טרור פלשתינית ביהודה, שומרון ועזה - שתסכן את קיומה של ישראל. אדוני ראש הממשלה, שיהיה הכי ברור בעולם - אין לך מנדט לזה! כתב כניעה לנאצים לא מופיע בקווי היסוד של הממשלה שלנו", כתב.

הפופולריים