פרסום ראשון

הממשלה תפחית את מספר המשתתפים בבתי העלמין ביום הזיכרון

הממשלה תפחית את מספר המשתתפים בבתי העלמין ביום הזיכרון
הטקסים המרכזיים בהר הרצל יצומצמו השנה בכ-5,000 משתתפים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
אריק מרמור, פלאש 90
צילום: טקס יום הזיכרון

פרסום ראשון: דווקא בתקופת המלחמה, מספר המשתתפים בטקסים המרכזיים ביום הזיכרון לחללי צה"ל בהר הרצל יצומצמו השנה בכ-5,000 משתתפים, כך פורסם הבוקר (חמישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. לפי מה שנכתב בטיוטה להצעת המחליטים, המשטרה החליטה שלא לתת אישור בטיחות לאירועי יום הזיכרון בבתי העלמין ברחבי הארץ, בשל דוח אסון מירון. הנושא כולו יהיה השנה באחריותו של משרד הביטחון.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

בשנה שעברה ניתן אישור לכ-30,000 איש להשתתף ביום הזיכרון בהר הרצל, אך השנה הצפי הוא לכ-25,000 משתתפים בלבד. באותו אופן, יצומצמו מספר המשתתפים היחסי לפי הצרכים השונים בבתי העלמין הנוספים. השנה הממשלה תעביר את הסמכות לשר הביטחון, שיגביל במידת הצורך את המשתתפים באירועי הזיכרון.

משרד הביטחון פרסם אתמול את רשימת השיבוץ של השרים וחברי הכנסת שינאמו בטקסי הזיכרון ברחבי הארץ. פרסום הרשימה, שפורסמה לראשונה בכאן חדשות, הגיעה לאחר לחץ שהפעילו משפחות שכולות על שר הביטחון, יואב גלנט, מחשש להתפתחות של "עימותים - שיובילו לפגיעה בקדושת הטקס ובכבודם של החללים".

משפחות השכולות דרשו מגלנט למנוע מהשרים לשאת דברים בטקסים, ובמקומם לתת את רשות הדיבור לנציג משפחה ששכלה את יקיריה באירועי הטבח ב-7 באוקטובר.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל אמונה על היבטי סדר ציבורי, תנועה ואבטחה וגם השנה, כמדי שנה, אלפי שוטרי משטרת ישראל יהיו פרוסים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובדרכי הגישה אליהם - ויעניקו מענה בהיבטים אלה ללא כל שינוי. למען הסר ספק יודגש ויובהר, כי תחום הבטיחות על כלל היבטיו היה ונותר באחריות הרגולטור - האגף להנצחת החייל במשרד הביטחון".

הפופולריים