המתיחות עם הממשל האמריקני

ארדן נגד ביידן: "אמירה מאכזבת, נותן תקווה לאויבים שלנו"

ארדן נגד ביידן: "אמירה מאכזבת, נותן תקווה לאויבים שלנו"
השגריר יצא נגד עצירת אספקת הנשק האמריקני ואמר: "יש פה אויב אכזר כמו הנאצים, כמו דאעש, זה הזמן להטיל מגבלות על הנשק של ישראל?" • על הבחירות בארצות הברית אמר: "יש רבים שחושבים כאן שזה קשור גם לבחירות"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ג'ו ביידן, הלילה
צילום: אי-פי

שגריר ישראל בארצות הברית, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (חמישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב עם רן בנימיני, לאמירתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לפיה וושינגטון לא תשלח נשק לישראל אם תפתח בפלישה נרחבת ברפיח: "זו אמירה לא פשוטה ומאוד מאכזבת לשמוע מנשיא שאנחנו מוקירים לו תודה מתחילת המלחמה", אמר ארדן. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

ארדן הוסיף: "אני לא מייחס לנשיא כוונות רעות, אבל אני חושב שזה די ברור שכל לחץ על ישראל, כל מגבלות שמוטלות על ישראל, גם אם הן מבני ברית קרובים שרוצים בטובתנו, מתפרשים על ידי האויבים שלנו - וזה יכול להיות איראן, חמאס וחיזבאללה, כמשהו שנותן להם תקווה להצליח ביעדים שלהם". עוד הוא הדגיש: "זה עלול לתת להם עידוד, לאויבים של העם היהודי ושל מדינת ישראל".

כמו כן, ארדן לא שלל כי ישראל תרחיב את המבצע ברפיח בעקבות החלטת ביידן: "בסופו של דבר אלה החלטות שראש הממשלה וקבינט המלחמה יצטרכו לקבל. אני לא מכיר עדיין שהוצגו לישראל חלופות למבצע ברפיח שיכולות לאפשר את הפלת שלטון חמאס ובעצם יצירת עתיד ואופק, כולל כמובן שחרור החטופים שלנו, מבלי כניסה לרפיח". כחלק מכך, אמר השגריר: "אם ישראל מוגבלת מכניסה לאזור כל כך חשוב ומרכזי כמו רפיח שיש בו עדיין אלפי מחבלים, חטופים וראשי החמאס נמצאים בו - איך בדיוק היעד של השמדת חמאס אמור להיות מושג?".

השגריר אף קשר בין החלטתו של ביידן לבחירות שעומדות בפתחו: "זה מתסכל, זה לא מובן ויש רבים שחושבים כאן בארצות הברית שזה קשור גם לבחירות. אני לא יודע אם זה נכון, אבל בכל זאת, אמר השגריר. ארדן הסביר: "בוא נזכור לא מדובר בנשק הגנתי, מדובר של פצצות התקפיות מסוים ובסופו של דבר מדינת ישראל תצטרך לעשות את מה שהיא חושבת שצריך לעשות בשביל ביטחון אזרחינו".

ביחס לתמיכת הממשל האמריקני בפתרון שתי המדינות בעת הנוכחית טען ארדן: "יש פה אויב אכזר כמו הנאצים, כמו דאעש, שרוצה להשמיד אותנו בצפון ובדרום. איראן יורה טילים, זה הזמן להטיל מגבלות על הנשק של ישראל? זה הזמן לעסוק במדינה פלסטינית?", תהה השגריר.

בתוך כך, יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, ומנהיג המיעוט הרפובליקני, מיץ' מקונל, שיגרו מכתב לנשיא ביידן, בו התייחסו לעיכוב משלוחי הנשק לישראל: "ההודעות הללו עוקפות את ההבטחות שניתנו לגבי מסירת הסיוע הביטחוני לישראל בזמן. ראוי שהציבור האמריקאי יבין את האופי, העיתוי וההיקף של הביקורות הללו מצד הממשל", כתבו. עוד הוסיפו: "מרחק של שנות אור בין ארצות הברית וישראל בזמן מסוכן זה מסתכן בחיזוק אויבי ישראל וערעור האמון שיש לבעלות ברית ושותפות אחרות בוושינגטון".

המכתב ששלחו השניים לנשיא ביידן
הפופולריים