פרטים חדשים

ביידן איים בעצירת משלוחי הנשק, נתניהו הגיב: "אם נצטרך, נילחם גם בציפורניים"

ביידן איים, נתניהו הגיב: "אם נצטרך - נילחם בציפורניים"
נתניהו וביידן שוחחו במשך כשעה וחצי בתחילת השבוע • ביידן התנגד נחרצות לפעולה ברפיח ללא פינוי אזרחי
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו במשך כשעה וחצי ביום שני האחרון, כך פורסם היום (חמישי) בכאן חדשות. במהלך השיחה הנשיא האמריקני הזהיר את נתניהו כי ארצות הברית תעצור את משלוחי הנשק לצה"ל אם ישראל תיכנס לרפיח. לפי גורמים המעורים בפרטים, נתניהו השיב לו: "אם נצטרך, נילחם גם בציפורניים".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

הנשיא ביידן הביע במהלך השיחה את חששו באשר לפעולה ברפיח לפני פינוי האוכלוסיה - למרות הבטחתו של נתניהו שהמבצע לא ייצא לפועל לפני הפינוי. ביידן התנגד נחרצות למהלך.

נתניהו פרסם היום קטע באנגלית מנאומו בטקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם, בו דיבר על העמידה מנגד של אומות העולם מול זוועות השואה. את הקטע פרסם בחשבון הפרטי והרשמי שלו - שעות לאחר הצהרתו של הנשיא ביידן בדבר עצירת משלוחי הנשק לישראל אם הפעולה ברפיח תתעצם. 

"לפני 80 שנים, בשואה, היהודים היו ללא הגנה מול אלה שביקשו לחסל אותם. אף מדינה לא באה לעזרתם. היום אנחנו מתעמתים שוב עם אויב שקורא להשמדתנו. אני אומר למנהיגי העולם - שום לחץ או החלטה בפורום בין-לאומי יעצרו אותנו מלהגן על עצמנו". אמר נתניהו בנאומו.

"כראש ממשלת ישראל, המדינה האחת והיחידה של העם היהודי, אני מבטיח היום מירושלים, ביום השואה - אם ישראל תיאלץ לעמוד לבד, היא תעמוד לבד. אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד. לא מעט אנשים מסביב לעולם תומכים בנו. נביס את האויבים שלנו שמבקשים לבצע רצח עם. לעולם לא עוד זה עכשיו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה בריאיון לרשת CNN כי וושינגטון לא תשלח נשק לישראל אם זו תפתח בפלישה נרחבת ברפיח. לדבריו, "אזרחים נהרגו בעזה בגלל הפצצות האלה ובגלל דרכים אחרות שהם פוגעים בריכוזי אוכלוסיה. הבהרתי שאם הם ייכנסו לרפיח - והם לא נכנסו לרפיח עדיין - אני לא אספק להם נשק שבעבר הם השתמשו בו כדי לפגוע בערים".

הפופולריים