ניקולאי מלאדנוב מבקר היום (שישי) ברמאללה ונפגש עם בכירים ברשות הפלסטינית, כך לפי גורם דיפלומטי המעורה בפרטים. מלאדנוב מיועד לשמש כמנכ"ל מועצת השלום של הנשיא טראמפ.

אתמול נפגש מלאדנוב עם ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים בישראל לקראת המעבר לשלב הבא בתכנית טראמפ. במהלך הפגישה הדגיש נתניהו כי על חמאס להתפרק מנשקו, וכי רצועת עזה חייבת להיות מפורזת בהתאם למתווה 20 הנקודות של הנשיא טראמפ.
נתניהו שב מפגישתו עם טראמפ במאר א-לאגו לפני שבוע לאחר שסוכם עם הממשל האמריקני להתקדם לשלב ב' של ההסכם. שלב זה כולל את פתיחתו של מעבר רפיח ואת המשך ההכנות להקמת "עיר ירוקה", בה יחיו תושבי עזה ללא נוכחות של חמאס או של כוחות צה"ל.