חבר של שרית, הנרצחת מירכא: "יודעים בוודאות שזה מהמשפחה"

חבר של שרית, הנרצחת מירכא: "יודעים בוודאות שזה מהמשפחה"
חברה לקהילה הלהט"בית של שרית אחמד בת ה-18, שנורתה למוות בסוף השבוע בכניסה ליישוב, שיתף בריאיון לרשת ב: "היא קיבלה לא מעט איומים, מפחד שירצחו גם אותי" • אביה: "קיבלנו את זה. במקום לכעוס, ריחמנו עליה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שרית אחמד
צילום: רשתות חברתיות

הבוקר הזה | שידור חי

שרית אחמד בת ה-18 מירכא נורתה למוות ביום שישי האחרון בכניסה ליישוב, והפכה לנרצחת ה-98 בחברה הערבית מתחילת השנה. בעוד שהמשטרה מנהלת מצוד אחר אחד מאחיה, שחשוד בביצוע המעשה ונמלט, טען היום (ראשון) חברה של שרית לקהילה הלהט"בית בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" כי הוא משוכנע שהרצח נעשה על רקע נטייתה המינית וכי הרוצח מגיע ממשפחתה. "זה ברור מי איים עליה, כל החברים שלה יודעים בוודאות שזה מהמשפחה, אלו האחים שלה. הם מנסים לשים את זה עכשיו מתחת לשולחן ולפרסם שהיא לא הייתה לסבית".

האזינו לריאיון המלא עם החבר של שרית בכאן רשת ב

"שרית עברה לא מעט איומים, אפליות ואלימות מילולית ונפשית", סיפר חברה של שרית. "היה לה קשה להתמודד עם כל מה שהיא שמעה, עם האיומים, הפחד, הכלא, שאסור היה לה לצאת, שלקחו לה את הטלפון לתקופה. היא רצתה ללמוד, רצתה לצאת עם החברים שלה לבלות, לנהל שיחות נפש - וזה היה אסור לה ומנוע ממנה בגלל נטייה מינית".

"אני עברתי אירוע ירי, אני מתמודד עם כדור ברגל לכל החיים וכמובן שאני חי בפחד ובטראומה כל יום. יצאתי מזה בנס, הנזק הנפשי שנגרם לי אין לו שום תרופה או דבר שיכול שייתן לי לחיות בשקט", שיתף בכאב החבר. "אז כששמעתי מה שקרה לשרית מאוד הזדהתי עם זה, אני מאוד מצטער שזה קרה לה, אני מפחד שזה יקרה לי או לאחד מחבריי או לכל אדם אחר. במה הקהילה הלהט"בית אשמה? למה היא נרצחה? בגלל שהיא אוהבת בנות? היא בן אדם מקסים עם לב גדול, היא תמיד נתנה מעצמה, היו לה חלומות".

על חיי חברי הקהילה הגאה בחברה הערבית סיפר: "אנחנו דואגים אחד לשני, אבל אין מקלט ללהט"ב בחברה הערבית. יש הרבה אנשים שפונים אליי לעזרה, ומחפשים מקום שיגן עליהם ויבין אותם". על הפנייה של שרית אליו אמר: "הצעתי לה ללכת לתל אביב, לדירת מעבר, אבל הקושי היחיד שהיה לה הוא השפה. אנחנו מנסים להיעזר בקהילה הלהט"בית היהודית, אבל אין תקציב ואין שפה. בחברה היהודית לא כולם מדברים ערבית וזה מתסכל ומגביל אותנו".
 

האזינו לריאיון עם אביה של שרית אחמד בכאן רשת ב

אביה של שרית סתר את דבריו של חברה בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה", ואמר כי המשפחה קיבלה אותה ואת נטייתה המינית בהבנה. "הבת שלי כבר שישה חודשים בבית. היא מחונכת ומפונקת הכי הרבה. אנחנו חיים עם זה מאז שהיא יצאה מהארון, קיבלנו את זה, כולם יודעים את זה והכול טוב ויפה. במקום לכעוס עליה - ריחמנו עליה, עמדנו לצידה ועזרנו לה בכל מה שהיא רוצה", אמר האב והכחיש את הטענות כי אחיה מעורבים ברצח: "זה שקר וכזב. כל מה שהיא רוצה היא מבקשת מהאחים שלה, הם קיבלו את זה - הלוואי שלכל בחורה במדינה שלנו יהיו אחים שיתנהגו אליה ככה".

הפופולריים