פרופסור שלהוב-קיבורקיאן תשוחרר לביתה בתנאים מגבילים

פרופסור שלהוב-קיבורקיאן תשוחרר לביתה בתנאים מגבילים
בתום דיון בבית המשפט, נדחה ערעור המשטרה להארכת מעצרה של המרצה שנחקרה בחשד להסתה לטרור
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן בדיון בהארכת מעצרה
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (שישי) את פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן לביתה, זאת לאחר שנעצרה אתמול בחשד להסתה לטרור, בשל התבטאויותיה. לאחר הדיון, בבית המשפט הוחלט כי שלהוב-קיברורקיאן תשוחרר בתנאים מגבילים הכוללים ערבות וחובת התייצבות לחקירה בעת דרישה. במשטרה מבקשים לערער על ההחלטה.

גורם במשטרה התבטא בחריפות נגדה ואמר כי המרצה "מסוכנת ומסכנת כל ישראלי, כל חייל וחיילת. כל חטופה וחטוף. היא מכשירה ומעודדת למעשה כל פגיעה בהם או פגיעה בחפים מפשע ונשים וילדים". אותו גורם ציין כי היא אומנם לכאורה מתנערת מאירועי 7 באוקטובר, אך הוסיף כי "בו זמנית, היא למעשה מייצרת הצדקה ממוחה הקודח ביצירת סיפורים מקבילים, שלדבריה נעשים כל יום בישראל".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

דברי ההסתה שהובאו בחקירתה

בין החומרים שנאספו על ידי המשטרה והובאו בפניה בחקירתה: במספר ראיונות בתקשורת הזרה, זו האשימה את ישראל בהתעללות בגופות של פלסטינים ביניהם גם ילדים. במקרה של מחבל בן 14 ממזרח ירושלים שנורה ביד חיילת אמרה בראיון "חיילת ירתה בילד בן 14 מטווח אפס ומאז המשפחה מתחננת לקבל את גופתו שנמצאת בשק מקפיאים". המראיין הופתע מהסיפור והצהיר שרבים לא ידעו שזה המצב. היא הוסיפה תיאורים גרפיים נוספים אודות מצבן של גופות פלסטיניות שהושחתו בידי ישראלים.

בהזדמנות אחרת בריאיון לתקשורת הזרה, נשאלה שלהוב קיבורקיאן אודות התקיפה האכזרית ב-7 באוקטובר, ועל כך השיבה כי ישראל בדתה סיפורים במטרה לייצר הצדקה לאלימות נגד הפלסטינים. "הם הצטרכו לייצר עוד סיפורי זוועות כדי להפליל את הפלסטינים כפראיים. הייצור של הסיפורים האלו נועד בכדי לייצר פחד, להפחיד אותנו ולהרוג אותנו יותר. זה לא מספיק שהורגים אותך, וזה לא מספיק שמענים את הבשר, אלא צריך לחתוך לחתיכות".

האוניברסיטה העברית הגיבה הבוקר לראשונה על מעצרה של פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן וקראו לשחררה "באופן מיידי". בתגובה נטען כי האוניברסיטה אומנם מתנגדת לרבים מהדברים שאמרה, אך לצד זאת, "במדינה דמוקרטית אין מקום לעצור אדם בגין התבטאויות כאלה, מקוממות ככל שיהיו". 

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את מעצרה ואמר: "המרצה מתארת מצב והיא גאווה אקדמית. מעלילים עליה שהכחישה את מה שהתרחש ב-7 באוקטובר. בושה שהפרקליטות אישרה למשטרת השר המחבל המורשע בן גביר לעצור אותה".

אתמול נעצרה פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לחקירה בחשד להסתה. המרצה מהאוניברסיטה העברית האשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה את הפגיעות המיניות בטבח 7 באוקטובר. המרצה הועברה לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה ובסיום החקירה יוחלט אם להשאיר אותה במעצר, או לשחררה אם בתנאים או בכלל.

בתנועת אם תרצו שהגישה תלונה במשטרה נגד פרופ' שלהוב-קיבורקיאן בירכו: "אנו מקווים שלאחר חקירה משטרת ישראל תגיש כתב אישום נגד קיבורקיאן. קיבורקיאן צריכה לשלם מחיר פלילי על אמירותיה המסיתות. על האוניברסיטה העברית לחשב מסלול מחדש ולפטר את המרצה בהקדם".

במשטרת ישראל ביקשו מהפרקליטות בתחילת החודש לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד שלהוב-קיבורקיאן בחשד להסתה. שלהוב-קיבורקיאן הושעתה תחילה מעבודתה באוניברסיטה, אך לאחר שהתנצלה בפני רקטור האוניברסיטה העברית, והבהירה כי היו מקרי אונס של ישראלים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, השעייתה בוטלה. 

הפופולריים