תמונת מצב

מאות עצורים: מוקדי המחאה נגד ישראל באוניברסיטאות בארה"ב

מאות עצורים: מוקדי המחאה נגד ישראל באוניברסיטאות בארה"ב
המחאות הפרו-פלסטיניות מתרחבות לעשרות קמפוסים בארצות הברית. מלבד קולומביה, הפגנות התקיימו גם באוניברסיטאות ייל, הראוורד, UCLA ו-MIT. ראשי אוניברסיטאות המחקר: "מודאגים מגילויי האלימות והאנטישמיות בקמפוסים, נסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים להיקלט באוניברסיטאות"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הפגנות פרו פלסטיניות קולומביה
צילום: רויטרס

המחאות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים: גל ההפגנות של סטודנטים פרו-פלסטינים נמשך ברחבי ארצות הברית ומתרחב לעשרות קמפוסים. אחת המחאות הגדולות ביותר נערכה באוניברסיטת קולומביה, שם נעצרו בשבוע שעבר 108 בני אדם. האוניברסיטה נתנה למוחים דד-ליין עד היום (שישי) לפרק את אוהלי המחאה שלהם.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

ראשי אוניברסיטאות המחקר מסרו בהצהרתם: "מודאגים מאוד מול גילויי האלימות הקשה והאנטישמיות בקמפוסים בארה"ב, נסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים להיקלט באוניברסיטאות". הנשיאים ציינו כי אין ספק שראשי האוניברסיטאות בארה"ב פועלים על מנת להילחם בגילויים אלו, אך ייתכן וההתמודדות דורשת כלים החורגים מארגז הכלים הנתון בידי הנהלת אוניברסיטה.

הסנאט של האוניברסיטה צפוי להתכנס ולהוציא הודעה בה הוא מצר על מהלכיה של נשיאת האוניברסיטה, אך לא צפוי להוציא הודעת גינוי או לפעול להדחתה.

המחאות מתרחשות גם בחלק מהקמפוסים היוקרתיים בארצות הברית. באוניברסיטת ייל הפגינו מאות ונעצרו 40 בני אדם, באוניברסיטאות הראוורד, MIT ,UCLA וקורנל הוקמו אוהלי מחאה. פעילים פרו-ישראלים הפגינו בסמוך למאהלי המחאה של המפגינים ב-UCLA וצעקו לעברם shame on you.

בחלק מהמחאות נמנעים בהנהלת האוניברסיטה לפינוי בכוח של המפגינים ובאוניברסיטה הפוליטכנית של קליפורניה ישנו גם משא ומתן בין המפגינים הפרו-פלסטינים, שנמצאים בתוך אחד הבניינים בקמפוס ומונעים מהמשטרה לפנותם, לבין הנהלת המוסד האקדמי. באוניברסיטת USC ביצעו מהלך דרמטי בנושא, ועקב המחאות, ביטלו את טקס סיום התואר המרכזי.

פירוט המחאות בקמפוסים

  • אוניברסיטת קולומביה: 108 עצורים, דד-ליין עד היום לפירוק אוהלי מחאה
  • אוניברסיטת ייל: מאות הפגינו בשבוע שעבר, 40 נעצרו בשני
  • אוניברסיטת טקסס: 57 בני אדם שסירבו להתפנות נעצרו, רובם שוחררו
  • UCLA: הוצבו 30 אוהלי מחאה בקמפוס
  • אוניברסיטת קורנל: קבוצת סטודנטים תכננו להקים "אזור משוחרר" בקמפוס. ההנהלה איימה שאם לא יפנו אותם הם יוכלו להיענש
  • הרווארד: הוקם מאהל מחאה, קבוצה שתומכת בפלסטינים הודיעה שהיא הושעתה
  • MIT: הוקם מאהל והגיעו שוטרים למקום אך לא היו עימותים בין הצדדים

המרצה הישראלי ד"ר שי דוידאי, שלא הורשה להיכנס לקמפוס באוניברסיטת קולומביה מחשש לביטחונו, אמר השבוע בריאיון לכאן חדשות: "אני לא בטוח אבל זו אולי הפעם הראשונה מאז גרמניה הנאצית שלא מרשים למרצה יהודי להיכנס למקום שבו הוא עובד". עידן ארבו, סטודנט ישראלי באוניברסיטת קולומביה אמר בריאיון בכאן רשת ב כי יש קריאה בקמפוסים להיות שהידים, להרוג חיילים והפתרון היחידי - לשרוף את תל אביב.

מדוע צעירים אמריקנים תומכים בחמאס?

באוניברסיטאות בארצות הברית מתפשטת השנאה לישראל והתמיכה בחמאס. סקר של מכון RMG חשף מה עומד מאחורי פעילות הצעירים בקמפוסים והתמיכה המקוממת בחמאס. אחת השאלות בסקר הייתה: האם אתה מאמין שעושרה וכוחה הצבאי של ישראל הופכים את המבצע נגד חמאס ללא צודק. 47% בקרב בני 24-18 ענו בחיוב על שאלה זו. על פי הסקר, רבים מהצעירים האמריקנים תופסים את ישראל כיישות מדכאת. 33% מהעונים לסקר בקרב גילאי 24-18 אמרו כי לישראל אין זכות קיום כאומה במזרח התיכון.

הפופולריים