צה"ל תקף בג'נין באמצעות רחפן מתאבד, הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים

צה"ל תקף בג'נין, הפלסטינים דיווחו על 4 הרוגים
חילופי אש בין כוחות הצבא למחבלים חמושים במחנה הפליטים. הפלסטינים דיווח על ארבעה הרוגים ולפחות עשרים פצועים. מוקדם יותר נערכו התפרעויות נרחבות בגבול רצועת עזה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תקיפת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין
צילום: רשתות פלסטיניות

הסלמה ביטחונית בדרום וביו"ש: צה"ל ביצע היום (שלישי) במחנה הפליטים של ג'נין מבצע, במהלכו ביצעו הכוחות תקיפה באמצעות רחפן מתאבד מסוג "מעוז". צה"ל עצר במהלך הפעילות שני מבוקשים. הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים בפעילות ולפחות 20 פצועים נוספים מירי של כוחות צה"ל. אתר "פלסטין אל-יום" דיווח כי אחד ההרוגים בפעילות משתייך לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.

מוקדם יותר, נערכו התפרעויות סמוך לגדר ההפרדה ברצועת עזה בצד הפלסטיני. לפי דיווחים פלסטיניים, המתפרעים זרקו מטענים לעבר הגבול, שרפו צמיגים והדליקו אבוקות. בצה"ל בודקים אודות הרוג עזתי, בן 25, במהלך ההפרות סדר. טרם ברור אם נפצע מירי או מפיצוץ מטען שהביא.

בהודעת משרד הבריאות בעזה נמסר על תשעה פצועים, ולדבריהם ההרוג הוא מירי צה"ל. כלי תקשורת פלסטינים פרסמו תיעודים בהם נצפו פורעים מנסים לפרוץ את גדר המערכת, ודווח על שיגור בלוני תבערה מאזור ח'אן יונס, שלאחריהם נפצע פלסטיני מירי כוחות הביטחון.

ביום ראשון אירעו הפרות הסדר בסמוך סמוך למכשול הבטחוני בגבול רצועת עזה, במהלכן מאות פלסטינים הפגינו בצורה אלימה, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים מאולתרים וניסו לפגוע בגדר המערכת. כוחות צה"ל, שנפרסו מבעוד מועד לאורך הגדר בגבול הרצועה, הגיבו בירי של גז וירי מדוייק של צלפים לעבר מפירי סדר מרכזיים. כמו כן, פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים עזתים נדחתה מהבוקר ב-24 שעות. מספר פלסטינים נפגעו באיזור הברכיים. בנוסף, פלסטינים דיווחו על פציעה בידו של עיתונאי ששהה במקום, כתוצאה מפצצת עשן.

מקורות בעזה אמרו לכאן חדשות כי הפרות הסדר על הגדר נובעות מחילוקי דעות בין חמאס לקטר סביב המענק הקטרי. בחמאס לא הודיעו על כך שהמענק נכנס לעזה במהלך ראש השנה - ולא מרוצים מכך שהכסף עובר דרך ישראל ומתשלום המשכורות לפקידים. בתוך כך, מעודד חמאס את תושבי הרצועה לצאת להתעמת עם כוחות הביטחון הישראליים לאחר תקיפת חיל האוויר בשישי ו"פגיעת ישראל במסגד אל־אקסא", כלשונו. זאת באמצעות פרסום סרטונים בערוצי הטלוויזיה וברשתות הפלסטיניות, הקוראים לתושבים לצאת להפגין. 

ביום שישי האחרון צה"ל תקף מהאוויר, בשלושה סבבים, עמדה צבאית של חמאס במהלך הפרת סדר אלימה נוספת שהתקיימה בסמוך לגדר הגבול ברצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפה הייתה לעבר עמדת פלגים בשכונת א-זיתון במזרח עזה, ואין נפגעים פלסטיניים. גם ברביעי התרחשה הפרת סדר בגבול הרצועה, בה התקרבו מאות פלסטינים למכשול, הציתו צמיגים ויידו מטעני חבלה מאולתרים לעבר כוחות צה"ל. מטען חבלה שניסו חלק ממפרי הסדר להניח על הגדר התפוצץ וגרם למותם של חמישה פלסטינים ועוד נפגעים רבים.

הפופולריים