חשיפה

היורש המיועד של סינוואר - למקרה שיחוסל

היורש המיועד של סינוואר - למקרה שיחוסל
ברקע הנתק בין ראש חמאס בעזה להנהגת חמאס בחו"ל - רווחי מושתהא מסומן כממשיך דרכו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יחיא סינוואר
צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90

ברקע הנתק בין ראש חמאס בעזה יחיא סינוואר להנהגת חמאס בחו"ל, החלה ההנהגה לשקול אפשרויות למינוי מחליף לסינוואר במידה והוא יחוסל. בחדשות הערב בכאן חדשות פורסם היום (שני) לראשונה כי ממקורות ברצועה עולה שהשם החם למחליפו האפשרי של סינוואר הוא רווחי מושתהא.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מושתהא הוא חבר הנהגת חמאס בעזה והאדם הקרוב ביותר לסינוואר, שניהם ישבו באותו תא בכלא ושוחררו יחד בעסקת שליט - ומאז מושתהא משמש כיד ימינו ושליחו של סינוואר למשימות מיוחדות. עוד עולה כי ייתכן ומושתהא נמצא בקשר עם הנהגת חמאס בחו"ל- גם בתקופה האחרונה.

הסברה שרווחה בישראל הייתה שרווחי מושתהא חוסל יחד עם אחמד ע'נדור, מפקד החטיבה הצפונית של חמאס והגורם המקשר בין הזרוע הצבאית למדינית. אולם מסתבר שמושתהא הסתתר באותו זמן בשכונת רימאל. מושתהא חי והוריד מאז פרופיל למינימום. הוא לא נראה בציבור וקולו או ציטוטים ממנו לא נשמעו מאז.

סינוואר לא היה מעורב בניסוח הסופי של מסמך התשובה שהגיש חמאס לישראל, כך פורסם בחדשות הערב בכאן 11 לפני כשבועיים. לפי שלושה מקורות שונים, במסמך התשובה שהגיש חמאס למתווכים והועבר לישראל, קיים סעיף לפיו "נדרש אישור של הנהגת חמאס בעזה להסכם". מקורות ברצועת עזה אמרו לכאן חדשות כי "ישראל הגבירה את הלחץ הצבאי על ח'אן יונס באופן משמעותי בשבוע האחרון, כדי להקשות על התקשורת בין הנהגת חמאס חו"ל לבין סינוואר בכל נוגע לקבלת תשובת חמאס על עסקת החטופים".

הפופולריים