ארגוני הנשים החרדיות הגדולים -לא הורשו להיכנס לשדולה בכנסת בנושא

ארגוני הנשים החרדיות לא הורשו להיכנס לכנס בנושא בכנסת
ארגוני הנשים המשמעותיים לא הוכנסו לכנס 'השדולה למען האישה החרדתית והדתית' בראשות ח"כ סון הר מלך • בסביבתה של סון הר מלך אמרו: "מדובר בכנס סגור לדיון ערכי שמטרתו לאפשר לאותן נשים שרוצות ומעוניינות בהפרדה מגדרית להשמיע את קולן"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ח"כ לימור סון הר מלך
ח"כ לימור סון הר מלך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגוני הנשים החרדיות המשמעותיים לא הורשו להיכנס לכנס של 'השדולה למען האישה החרדתית והדתית' שמתקיים היום (שני) בכנסת, בראש הכנס עומדת ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית. ארגון נבחרות, ארגון הנשים החרדיות הראשון, ארגון 'קולך' וכן 'מרכז הצדק לנשים' העוסק בהגנה על זכויות נשים בבתי הדין הרבניים סורבו להיכנס.

לטענת אותם הארגונים, נאמר שיש די ייצוג לנשים חרדיות. לדברי הארגונים, הנשים החרדיות שהוזמנו לשדולה אינן מייצגות ארגונים גדולים בתחום זכויות הנשים החרדיות. ארגון אחד שכן הוזמן הוא ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש). ענת גופשטיין מהארגון היא אחת מיוזמות השדולה ופעילה בה.

מארגון נבחרות נמסר: "שיח עם מנהלות שדולת הנשים החרדיות והדתיות החדשה הן אמרו במפורש שעמותת נבחרות היא אחד מיעדי המלחמה שלה. והנסיונות של פעילות שונות מהארגון לבקש להצטרף נדחו. הצרנו מאוד לשמוע שהשדולה החדשה, שמתיימרת לייצג אותנו במקום חברות הכנסת החרדיות שאינן קיימות, לא מוכנה לצרף אף לא אישה אחת מתוכנו אל קרבה. איך אפשר להשתמש בכספי ציבור למטרת פעילות למען נשים חרדיות, כשקבוצה כ"כ גדולה של נשים חרדיות מודרת מהשדולה? איך אפשר, כשדולת נשים חרדיות, להגדיר נשים חרדיות אחרות כמטרת לחימה? לנבחרות ופעילותיה יש הרבה מה לתרום בכנסת.

ההזמנה לכינוס בשדולת הנשים
ההזמנה לכינוס בשדולת הנשים

"לא נרפה מהדרישה הכ"כ בסיסית שלנו: ייצוג אמיתי בכנסת של נשים חרדיות כחברות כנסת, וכיברות מועצות מקומיות. לעניין ההפרדה המגדרית עצמו: הנושא מורכב מאוד, ויש לו צדדים לכאן ולכאן. מחד זכותן של נשים חרדיות לללמוד ולהשכיל בסביבה בטוחה, מאידך זכותן של המרצות באקדמיה לשוויון הזדמנויות והמקרים צריכים להיבחן בקפדנות וביושר בבחינת ו"הייתם נקיים מהשם ומישראל" ומבחינת "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך" כלל מנחה עליו עומדת התורה כולה", הוסיפו בארגון.

מטעמה של סון הר מלך לא נמסרה תגובה. אך בסביבתה אמרו ל"כאן חדשות" כי מדובר בכנס סגור לדיון ערכי שמטרתו לאפשר לאותן נשים שרוצות ומעוניינות בהפרדה מגדרית להשמיע את קולן שכן אותם ארגונים לא מייצגים אותן ועד כה לא ניתנה להן במה הולמת. ככל שיהיה מהלך חוקי כלשהו בנושא יערך דיון שבו ישתתפו גם אירגוני הנשים.

אתמול אושרה, בוועדת השרים לחקיקה הצעת החוק הפרטית של ח"כ סון הר מלך לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה והקמת רשות הנשים. שורה של אירגונים פנו בחוות דעת לשרים והם מתנגדים למהלך מהטעמים שההצעה מבקשת להכפיף את הרשות לשרה לקידום מעמד האישה ולהפוך את המינוי של ראש הרשות למינוי פוליטי, כמו כן הוועדה המייעצת לרשות תהיה גם היא פוליטית ועוד כניין שעליו מצביעים- העובדה כי אין התייחסות בחוק לנושא המאבק באפליה נגד נשים, ויובטלו סמכויות מרכזיות וחשובות שמסורות עד כה בידי הרשות. כך לדברי הארגונים בהם מרכז רקמן לקידום מעמד האישה, המכון הישראלי לדמוקרטיה ושדולת הנשים ובפועל הדבר יביא לנסיגה במעמדן של נשים. ההצעה תגיע למליאת הכנסת כבר ביום רביעי וחברת הכנסת תסביר את המהלך.

הפופולריים