חוק הגיוס

במפלגות החרדיות זועמים על גלנט: "אם נתניהו רוצה להמשיך להיות רה"מ - שיאשר את החוק" 

החרדים: "אם נתניהו רוצה להיות רה"מ - שיאשר את החוק"
במפלגות החרדיות זעמו על הצהרתו של שר הביטחון שבה קרא לשוויון בנטל השירות בצה"ל: "מלאה בסיסמאות, ככה לא נצליח לפתור את המשבר"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גיוס, חרדים, לשכת גיוס, חוק הגיוס
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במפלגות החרדיות זועמים על הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט שבה קרא לשוויון בנטל השירות בצה"ל - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. "היא הייתה מלאה בסיסמאות, ככה לא נצליח לפתור את המשבר", אמרו גורמים במפלגות. בכיר במפלגת יהדות התורה אמר כי "אם נתניהו רוצה להמשיך להיות ראש ממשלה בקיץ, הוא יצטרך לאשר חוק גיוס". בשבוע הבא צפויה פגישה של נתניהו עם ראשי המפלגות בעניין משבר חוק הגיוס.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

מוקדם יותר הערב קיים שר הביטחון יואב גלנט קיים הצהרה לתקשורת בנושא הגיוס ובה קרא להגשת חוק גיוס בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה. "כעת, במלחמה, כשגובר הנטל על המשרתים, המלחמה הוכיחה - כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה", אמר. לדבריו, "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום יהיה מקובל עליי, אבל ללא הסכמות כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק".

"יש צורך לאומי ממשי בהארכת השירות של חיילי הסדיר ובהארכת משך תקופת השירות של חיילי המילואים. אין ברירה, עלינו להגן על הבית", הוסיף השר. "נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר מזה 75 שנה. אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות שטרם קיבלנו 75 שנה".

השר פנה אל חברי הממשלה ואמר: "מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי. התורה שמרה על העם לאורך 2,000 שנות גלות. אנו מוקירים ומעריכים את אלה המקדישים את חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני. האתגרים הביטחוניים הניצבים לפתחנו מוכיחים שכולם חייבים לשאת בנטל - כל חלקי העם". 

הפופולריים