לאחר דבריו נגד הגיוס לצה"ל: תלונה נגד הרב הראשי יוסף

לאחר דבריו נגד הגיוס לצה"ל: תלונה נגד הרב הראשי יוסף
התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה נגד הרב לנציב התלונות על שופטים, ודרישה שאם התלונה תמצא מוצדקת, יפעל להדחתו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
דוד כהן, פלאש 90, אייל מרגולין
צילום: דוד כהן, פלאש 90, אייל מרגולין

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (שני) תלונה לנציב התלונות על שופטים, השופט אורי שוהם, נגד הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, בשל דבריו בסוגיית הגיוס לצה"ל בשיעורו לציבור במוצאי שבת. התלונה הוגשה בשל מעמדו של הרב יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול, בטענה להתערבות פוליטית בעניין השנוי במחלוקת ציבורית ולניצול תפקידו באופן שאינו הולם את מעמדו כדיין.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

התנועה דורשת כי אם התלונה תמצא מוצדקת, השופט שוהם יפעל להדחת הרב הראשי יוסף מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

הרב הראשי לישראל (הספרדי) יצחק יוסף, אמר במוצאי שבת בשיעור התורה השבועי: "שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ, נקנה כרטיסים. כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה, הכוללים והישיבות לא הייתה הצלחה לצבא. הצלחת הצבא זה רק בזכות בני התורה".

מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן אמר אתמול בבוקר בתוכנית "קלמן ליברמן", עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, בכאן רשת ב כי "אם ייתנו לי את ההוראה - אעזוב את הארץ".

אבידן הוסיף: "כשהנשיאה חיות התבטאה נגד הרפורמה אף אחד לא הזדעזע, אני בעד שתזדעזעו בעקביות. אני רוצה לשחזר אם הזדעזעת ככה באותה צורה. כמה איים נבנו בחו"ל על עילת הסבירות או על הוועדה למינוי שופטים". לדבריו, "הרב יצחק יוסף שם את הדברים על השולחן שבאים מנסים לכלות ולסגור את עולם התורה, סוגרים את התקציבים והישיבות ומגייסים את כולם. אין רצון להבין את מה שקורה במדינה, איך לתקן ולעשות, זה נושא פוליטי. מי שמבקש לסגור את עולם התורה והישיבות, זה לא אנשים שרוצים להגיע להבנה או לחשוב מה צריך או מה שלא צריך, אלא רצון אחר לגמרי".

הפופולריים